در حال بارگذاری ...

تئاترچی رونمایی می‌شود

گیشه آنلاین تئاتر استان آذربایجان غربی به‌زودی رونمایی خواهد شد.

به گزارش تئاتر آذربایجان غربی، محمد کاظمی رییس انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان غربی در این خصوص گفت: سامانه (تئاترچی) که برای اولین بار در استان بعنوان مرجع فروش بلیط تئاتر بصورت اینترنتی ارائه خدمات خواهد کرد در اولین قدم و بصورت پایلوت قرار است سالن های نمایش ارومیه، مرکز استان و در مراحل بعدی تمامی سالنهای نمایش استان را تحت پوشش خدمات خود قرار دهد.
وی با بیان اینکه نام این سامانه متاثر از نام قدیمی دریاچه و شهر ارومیه (چی چست) انتخاب شده اضافه کرد پسوند (چی) از پسوندهای فعال ترکی است، که وارد زبان فارسی نیز شده‌ است (درشکه چی، معدنچی، قهوه چی و ...) کاربرد دارد. از جمله نشان وابستگی به یک حرفه، گرایش فکری و پیروی از یک مکتب فلسفی و یا علاقه‌مندی به یک چیز خاص و علامت فاعلی و غیره می‌تواند باشد، در فارسی پسوند -گر (مانند کارگر، داروگر، تماشاگر و...) است:
قاپیچی (دربان) بالیقچی (ماهیگیر) داشچی (حجار) قوروقچو (دشتبان) دینچی (دیندار) اسلامچی (اسلام گرا) سینیقچی (شکسته بند) اودونچو (هیزم شکن) قایناقچی (جوشکار) قوناقچی (میزبان) بیچینچی (دروگر) دمیرچی (آهنگر) یالانچی(دروغگو) پتکچی (زنبوردار) ایپکچی (حریر فروش) اویونچو (بازیگر)  از دیگر نمونه های این پسوند در زبان ترکی آذری است. وی با اشاره به اینکه اکنون در چند شهر بزرگ ایران فروش بلیط تئاتر بصورت اینترنتی و آنلاین انجام میشود گفت: این سامانه ها و سایتها باعث رونق بیشتر تئاترها شده و امیدواریم (تئاترچی) نیز به رونق تئاتر استان کمک بسزایی کند و هنرمندان هنرهای نمایشی و مخاطبین بتوانند بواسطه این سامانه از امکانات و قابلیت‌هایی همچون پیش فروش بلیط نمایش،اطلاع رسانی و ارائه مواد تبلیغی همچون فیلم، عکس، صوت و ... ، بانک اطلاعاتی مخاطبین و خرید آنلاین و رزرو بلیط نمایش های شهر خود استفاده نمایند.
این سامانه هم اکنون فعال است و مراحل آزمایشی خود را پشت سر میگذارد و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به آدرس theatrechi.ir و یا جستجوی کلمه تئاترچی در موتورهای جستجوگر همچون گوگل با این سایت آشنا شوند و جهت تسهیل در خریدهای آینده خود در این سامانه عضو شوند.
این سامانه به محض اتمام مراحل آزمایشی خود نرم افزار اندرویدی خود را نیز جهت استفاده در گوشی های همراه هوشمند ارائه خواهد کرد و طراحی و اجرای این سامانه بر عهده مجتمع فرهنگی دیجیتال شهید باکری به سفارش انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان‌غربی بوده است.




نظرات کاربران