در حال بارگذاری ...
...

در آئین پایان دوره بازیگری با حضور مسئولان و‌ هنرمندان

گواهی آموزش بازیگری هنرجویان اهورا در مهاباد اهدا شد

دوره‌های آموزش بازیگری هنرجویان آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی اهورا در مهاباد به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان غربی با پایان یافتن دوره‌های آموزش بازیگری تئاتر هنرجویان آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی اهورای شهرستان مهاباد در ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ مراسم اهدای گواهی دوره‌های آموزشی (تکمیلی در سال ۱۴۰۲ و مقدماتی زمستان ۱۴۰۲ و بهار ۱۴۰۳) با حضور مسئولان، پیشکسوتان و هنرمندان فعال عرصه‌ی تئاتر و خانواده‌های هنرجویان در مجتمع فرهنکی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد برگزار شد.

در ابتدای مراسم با پخش تیزی یاد هنرمند پیشکسوت از دست رفته عرصه‌‌ی تئاتر صلاح‌الدین شیخ محمدی گرامی داشته شد. سپس امید خا‌ک‌پور مدیر آموزشگاه و یکی از مدرسان دوره ضمن عرض خیر مقدم به حاضران از حضور آنان و تلاش هنرجویان در طول برگزاری دوره تقدیر و تشکر کرد و گفت: یکی از مهمترین اهداف برگزاری این دوره‌ها کشف و پرورش استعداد‌های جوان و‌ خلاق  است.

در ادامه پس از پخش تیزر (دوره مقدماتی زمستان ۱۴۰۲ و بهار ۱۴۰۳) و اهدای گواهی پایان دوره به هنرجویان این دوره، سامند جوانبخت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد ضمن عرض خوشامد گویی به اهمیت و‌ جایگاه آموزش صحیح پرداخت و گفت: برای یادگیری هر مهارتی در زندگی باید آموزش های لازم را دریافت کنید. محققان ثابت کرده اند برای موفق و‌ مطرح شدن در یک مهارت نیاز به ۱۰ هزار ساعت تمرین است که این معادل یک سال کامل شبانه روز تمرین کردن است.
او افزود: همچنین آموزش مهارت های جدید باعث بهبود روحیه فرد و رسیدن او به اهداف و موفقیت ها می شود. کارهای گروهی و آموزش دسته جمعی باعث می شود روابط بین تیم بهبود پیدا کند. همچنین آموزش های صحیح چه برای افراد تازه وارد و چه برای افراد با سابقه مفید و موثر خواهد بود.

جوانبخت اجرایی شدن آموزش ها و مهارت های آموخته شده توسط افراد در بستر جامعه را منجر به پیشرفته شدن جامعه دانست و ادامه داد: تئاتر در تمام قسمت‌ها نیاز به توانایی زیاد در یادگیری دارد. کار در تئاتر نشان می‌دهد، شما توانایی درک مسائل پیچیده را در مدت زمان کوتاه دارید. البته بخشی از این توانایی ویژگی مهم دیگری است؛ دانستن نحوه گوش کردن. اگر گوش ندهید، احتمالا خطای بزرگی مرتکب می‌شوید که به تولید آسیب می‌رساند. گوش دادن برای هر شغلی مهارتی کلیدی است.

در پایان پس پخش تیزر دوره‌ی تکمیلی سال ۱۴۰۲ به هنرجویان این دوره گواهی پایان دوره اهدا شد و‌ در پایان از دو نفر از هنرجویان برگزیده دوره تکمیلی تجلیل و‌ تقدیر شد.

این دوره‌های آموزشی توسط آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی اهورا با همکاری اداره فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد برگزار شده بود.

 

عکاس: حسین عزیزی، شهلا بابائیان.