در حال بارگذاری ...

دومین جشنواره نمایشنامه خوانی «برف» شهرستان پیرانشهر به کار خود پایان داد

پدرام رحمانی، حامد اسماعیل‌وند و رامین عطار برگزیدگان دومین جشنواره نمایشنامه خوانی «برف» پیرانشهر را معرفی کردند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان‌غربی؛ ۲۰ اسفند سال جاری دومین جشنواره نمایشنامه خوانی «برف» شهرستان پیرانشهر با حضور مسئولان و هنرمندان، پدرام رحمانی، حامد اسماعیل‌وند و رامین عطار به عنوان داور برگزیدگان این رویداد را معرفی کردند.
در ابتدای مراسم تسبیحی رئیس اداره فر هنک و ارشاد اسلامی پیرانشهر ضمن قدردانی از گروه های شرکت کننده، داوران و مربیان جشنواره در این رویداد، اظهار امیدواری کرد که شاهد اتفاقاتی فرخنده با حضور هنرمندان واقعی و ارزنده و نسل جدید در پیرانشهر باشیم. وی ضمن ابراز خوشحالی و تبریک به هنرمندان که یکصدا و با همدلی در کنار همدیگر اتفاقات خوبی را در عرصه تئاتر پیرانشهر رقم زدند و جشنواره به بهترین شکل ممکن به پایان رساندند اظهار کرد دراین جشنواره هم داوران بازبین و هم اثار رسیده از گروه‌های هنری متعلق به نسل جدید و نوجوانان و جوان پیرانشهر بودند که توانستند در کنار هم خاطره خوبی را هم برای شهروندان و هم برای خوشان ثبت نمایند. تسبیحی در ادامه اظهار داشت که در این دوره از جشنواره شاهد هنرنمایی نوجوانانی بودیم که می توانند با تلاش، مطالعه و آموزش بیشتر آینده روشنی را برای پیرانشهر و استان در حوزه هنر نمایش ترسیم کنند. سپس کوروش انتظاری دبیر اجرایی جشنواره نیز ضمن ابراز خرسندی و تقدیر از همراهی اداره کا فرهنگ و ارشاد اسلامی ، انجمن هنرهای نمایشی استان، شرکت کنندگان و عوامل اجرایی جشنواره گفت؛ علی رغم وجود مشکلات و کمبودهای پیش رو با همکاری و از خود گذشتگی هنرمندان با موفقیت جشنواره برف به ایستگاه پایانی رسید در این جشنواره ۵ گروه از شهرستان پیرانشهر و یک گروه از شهرستان ارومیه به عنوان مهمان آثار خوبی رابه نمایش گذاشتند .
در پایان مراسم پس از قرات بیانیه هیات داوران متشکل از حامد اسماعیل وند، پدرام رحمانی و رامین عطار برندگان این جشنواره به شرح زیر اعلام شدند.
در پایان مراسم از شرکت کنندگان و برگزیدگان دومین جشنواره نمایشنامه خوانی «برف» با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل بعمل آمد.
کاندیدا‌ها و برگزیدگان این رویداد عبارت بوندند از:

کاندیداهای بخش خوانشگر زن: سیما کلانتری برای خوانش
نمایشنامه «کاپوچینوی ایرلندی»، دنیا پندار برای خوانش نمایشنامه‌ «آخرین آواز باد شمال» و شیدا رسول‌زاده برای خوانش نمایشنامه «دن کامیلو».
جایزه تقدیر خوانشگری اهدا شد به دنیا پندار و سیما کلانتری به عنوان برگزیده این بخش معرفی شد.

کاندیداهای بخش خوانشگر مرد:
خسرو رشیدی برای خوانش نمایشنامه «دن کامیلو»،
ادریس رسولپور برای خوانش نمایشنامه «آخرین آواز باد» شمال و متین عبدالله‌زاده برای خوانش نمایشنامه «دن کامیلو».
جایزه تقدیر خوانشگری اهدا شد به ادریس رسولپور و خسرو رشیدی به عنوان برگزیده این بخش معرفی شد.

بخش توضیح خوانی :
هیئت داوران در این بخش انتخاب برگزیده‌ای نداشتند و از نگین پادار برای توضیح خوانی در نمایشنامه «آخرین آواز بادشمال» و تینا مشکین‌فام برای توضیح خوانی نمایشنامه «دن کامیلو» تقدیر بعمل آوردند.

کاندیداهای بخش کارگردانی:
امید مولانا برای کارگردانی نمایشنامه‌ «دن کامیلو»،
سیما کلانتری برای کارگردانی نمایشنامه «کاپوچینوی ایرلندی» و ادریس رسولپور برای کارگردانی نمایشنامه‌ «آخرین آواز باد شمال».
جایزه تقدیر کارگردانی اهدا شد به سیما کلانتری و امید مولانا به عنوان برگزیده این بخش معرفی شد.
دومین جشنواره نمایشنامه خوانی «برف» شهرستان پیرانشهر از ۱۸ تا ۲۰ اسفند سالجاری در با حضور شش گروه در مجتمع فرهنگی هنری شهرستان پیراشهر برگزار گردید و پدرام رحمانی، حامد اسماعیل‌وند و رامین عطار به عنوان داور در این رویداد حضور داشتند.




مطالب مرتبط

پیکر صلاح‌الدین شیخ‌محمدی، هنرمند پیشکسوت، به خاک سپرده شد

پیکر صلاح‌الدین شیخ‌محمدی، هنرمند پیشکسوت، به خاک سپرده شد

پیکر صلاح‌الدین شیخ‌محمدی که روز جمعه 15 دی، در حال کار در یک پروژه سینمایی در زاهدان سکته مغزی کرد و درگذشت، به مهاباد انتقال یافت و روز دوشنبه 18 دی، با حضور جمع بزرگی از هنرمندان و مسئولان، در باغ فردوس این شهر، به خاک سپرده شد.

|

آثار جشنواره تئاتر مونودرام ژیوار مهاباد، آسیب‌شناسی شد

آثار جشنواره تئاتر مونودرام ژیوار مهاباد، آسیب‌شناسی شد

بختیار پنجه‌ای، عضو هیئت داوران چهارمین جشنواره تئاتر مونودرام ژیوار مهاباد، در نشستی تخصصی با حضور عوامل آثار اجرا شده در این رویداد، به آسیب‌شناسی حوزه‌های مختلفی چون نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه و نور پرداخت.

|

اجرای نمایش «هویت» در مهاباد

اجرای نمایش «هویت» در مهاباد

نمایش «هویت» به کارگردانی بهاره خضر سواره، از ۳۰ آذر تا ۳ دی ۱۴۰۲، در مجتمع فرهنگی هنری شهرستان مهاباد اجرا شد.

|

نظرات کاربران