در حال بارگذاری ...

پیکر صلاح‌الدین شیخ‌محمدی، هنرمند پیشکسوت، به خاک سپرده شد

پیکر صلاح‌الدین شیخ‌محمدی که روز جمعه ۱۵ دی، در حال کار در یک پروژه سینمایی در زاهدان سکته مغزی کرد و درگذشت، به مهاباد انتقال یافت و روز دوشنبه ۱۸ دی، با حضور جمع بزرگی از هنرمندان و مسئولان، در باغ فردوس این شهر، به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان‌غربی، پیکر صلاح‌‌الدین شیخ‌محمدی، بازیگر پیشکسوت استان، روز گذشته (دوشنبه 18 دی)، در قطعه هنرمندان باغ فردوس شهرستان مهاباد به خاک سپرده شد. 

شیخ‌محمدی، روز جمعه 15 دی، در حال هنرنمایی در یک پروژه سینمایی در استان سیستان ‌و بلوچستان، دچار سکته‌ی مغزی شد که علیرغم جراحی و تلاش پزشکان بیمارستان زاهدان، چشم از جهان فروبست،

در مراسم خاکسپاری این بازیگر، جمعی بزرگ از هنرمندان، علیرضا نوروزی (مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی) و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی، حضور داشتند. 

صلاح‌الدین شیخ‌محمدی، در سال ۱۳۲۶ در شهر مهاباد به دنیا آمد و فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۴۶ آغاز کرد. او در عرصه‌های بازیگری (تئاتر، سینما و تلویزیون)، طراحی گریم و طراحی صحنه فعالیت داشت. این هنرمند، همچنین یکی از بنیان‌گذاران انجمن نمایش در شهرستان مهاباد بود.

نمایش‌های «سه‌یده‌وان»، «تلنگر سلیم»، «آخرین سمفونی عشق»، «لعبتک‌ها» و «یاغی‌ها» از آثار صحنه‌ای این هنرمند بودند. شیخ‌محمدی در آثار تصویری چون «ماندو»، «ساکار»، «شکارچیان عقرب»، «بازم سیب داری»، «میراث» و.... حضور داشت.

دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد از جشنواره ملی تولیدات مراکز صدا و سیما، از جمله افتخارات او به شمار می‌آید. 




مطالب مرتبط

آثار جشنواره تئاتر مونودرام ژیوار مهاباد، آسیب‌شناسی شد

آثار جشنواره تئاتر مونودرام ژیوار مهاباد، آسیب‌شناسی شد

بختیار پنجه‌ای، عضو هیئت داوران چهارمین جشنواره تئاتر مونودرام ژیوار مهاباد، در نشستی تخصصی با حضور عوامل آثار اجرا شده در این رویداد، به آسیب‌شناسی حوزه‌های مختلفی چون نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه و نور پرداخت.

|

اجرای نمایش «هویت» در مهاباد

اجرای نمایش «هویت» در مهاباد

نمایش «هویت» به کارگردانی بهاره خضر سواره، از ۳۰ آذر تا ۳ دی ۱۴۰۲، در مجتمع فرهنگی هنری شهرستان مهاباد اجرا شد.

|

نظرات کاربران