در حال بارگذاری ...

موفقیت نمایش «پلاک» در سوگواره بانوی آب تبریز

نمایش «پلاک»، کاری از گروه تئاتر اتود ارومیه، موفق به کسب مقام سوم بازیگری و تقدیر در بخش نویسندگی از دومین سوگواره بانوی آب تبریز شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان غربی، نمایش « پلاک » به نویسندگی، کارگردانی و بازی حدیثه راد، موفق به کسب عناوین مقام سوم در بخش بازیگری و تقدیر در بخش نویسندگی از دومین سوگواره بانوی آب تبریز شد.

نمایش «پلاک»، تولیدی گروه تئاتر اتود ارومیه، روایت مادر پیری است که به دنبال دیدن خواب فرزند شهید گمنامش، به کنار قبرستان بقیع می‌آید و با بانوی بی نشان درد و دل می‌کند و از فرزند شهیدش از تولد تا شهادتش سخن می‌گوید.

این سوگواره با هدف شناسایی گروه‌ها و شناساندن هنرمندان عرصه تئاتر میدانی، صحنه‌ای، تعزیه و شبیه‌خوانی به مردم، مستندسازی نمایش‌های آئینی مذهبی و جلوگیری از تحریف آنها، خلق آثار هنری و ادبی فاخر و ماندگار، تعمیق و نهادینه‌سازی فرهنگ فاطمی به عنوان الگوی پسندیده برای عموم مردم و به‌ ویژه زنان و بانوان جامعه، برگزار می‌شود.

عوامل این نمایش عبارت بودند از:

نویسنده و کارگردان: حدیثه راد/ بازیگر: حدیثه راد/ طراح صحنه و افکت: سولماز آقانژاد/ طراح نور: رضا خروجیان/ طراح پوستر: طیبه یارمحمدی.

این سوگواره در دی 1402، به صورت منطقه‌ای و با حضور گروه‌هایی از استان‌های اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی برگزار شد.




مطالب مرتبط

پیکر صلاح‌الدین شیخ‌محمدی، هنرمند پیشکسوت، به خاک سپرده شد

پیکر صلاح‌الدین شیخ‌محمدی، هنرمند پیشکسوت، به خاک سپرده شد

پیکر صلاح‌الدین شیخ‌محمدی که روز جمعه 15 دی، در حال کار در یک پروژه سینمایی در زاهدان سکته مغزی کرد و درگذشت، به مهاباد انتقال یافت و روز دوشنبه 18 دی، با حضور جمع بزرگی از هنرمندان و مسئولان، در باغ فردوس این شهر، به خاک سپرده شد.

|

نظرات کاربران