در حال بارگذاری ...
با حضور استانهای: آذربایجان‌غربی، کردستان و آذربایجان شرقی

حضور فعال هنرمندان ایران در هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی کرکوک‌ در کشور عراق

هفتمین جشنواره بین‌اللمی تئاتر خیابانی کرکوک در کشور عراق به کار خود خاتمه داد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان غربی، آیین اختتامیه هفتمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی کرکوک در کشور عراق با مشارکت بیش از دهها هنرمند و ۲۵ اثر منتخب، به همراه تجلیل از هنرمندان با حضور مسئولین کشوری و استانی شامگاه سه شنبه سی ام آبانماه ۱۴۰۲ در مرکز فرهنگی وهنری کرکوک عراق برگزار شد.
در این حشنواره در سه بخش خیابانی مجموعا ۲۵ اثر منتخب شد‌ه‌اند که ۱۸ اثر در بخش تئاتر خیابانی عموم و ۴ اثر در بخش تئاتر خیابانی کودکان و نوجوانان و ۳ اثر در بخش دانشگاهی در مکانهای مختلفی از جمله بازارهای پر از ازدحام مرکز شهر و دانشگاه بزرگ کرکوک به علاقمندان اجرا گردید .
در مجوع بیش از ۳۰۰۰ بیننده از آنها دیدن کردند .
در این جشنواره دکتر قطب الدین صادقی از ایران بعنوان دبیر و ریاست کمیته داوران را به عهده داشت.
همچنین هنرمند افشین ناصری از استان آذربایجان‌غربی بعنوان عضو کمیته انتخاب آثار نماشهای ایرانی و دبیر کمیته فرهنگی و سیمنارهای آموزشی ، همایشی را تحت عنوان «تئاتر خیابانی با حضور هشت نفر از اساتید ایرانی وعراقی برگزار کردند که مورد استقبال بینظیر شرکت کننده گان واقع شد .
. در این جشنواره بیش از ۷۰ نفر از هنرمندان هنرهای نمایشی از ایران در قالب هفت گروه نمایشی از استانهای کردستان با چهار نمایش از شهرهای بانه مریوان ، سنندج و قروه استان آذربایجان غربی با یک نمایش از شهرستان بوکان استان آذربایجان شرقی با یک نمایش از دانشگاه نبی اکرم در بخش دانشگاهی و تهران با یک نمایش حضور داشتند .

همچنین در راستای گسترش روابط فرهنگی وهنری میان ایران و عراق مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان همراه هیأتی از مسئولان اداره کل و هنرمند کورش زارعی از سازمان فرهنگی و هنری سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوکان و شهردار بوکان، دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در جشنواره حضور داشتند و از نزدیک با هنرمندان و مسئولان کشور عراق دیدار و گفتگو کردند .




نظرات کاربران