در حال بارگذاری ...

هیئت داوران سی و‌ پنجمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان‌غربی مشخص شدند

جهانشیر یاراحمدی، محمدرضا درند و پدرام رحمانی به عنوان هیئت داوران سی و‌ پنجمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان‌غربی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان‌غربی، سی و‌ پنجمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان‌غربی با رقابت ۸ گروه صحنه‌ای و ۴ گروه خیابانی برگزار خواهد شد.

جهانشیر یاراحمدی، محمد رضا درند و پدرام رحمانی به عنوان هیئت داوران سی و‌ پنجمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان‌غربی معرفی شدند.
در ادامه مرور مختصری خواهیم داشت بر سوابق و فعالیت‌های هنری اعضای هیئت داوران این رویداد هنری:

جهانشیر یاراحمدی
متولد ۱۳۵۲ بندر گناوه، کارشناس ارشد تئاتر ، مدرس دانشگاه، کارگردان، بازیگر و پژوهشگر تئاتر.
بازی در بیش از سی اثر نمایشی و حضور در جشنواره های فجر،ایران زمین، مقاومت، تک و... .
سخنرانی و ارائه مقاله در سمینارهای مختلف پژوهشی ملی و بین المللی .
پژوهش و انتشار کتاب های ؛ نمایش در بوشهر از آغاز تا امروز، ادبیات نمایشی در بوشهر، تعزیه و تعزیه خوانی در بوشهر ، درآمدی بر تئاتر مقاومت، گفتمان هفتم،روایت صحنه، زن و آیین در جنوب ایران، یک هشت دری و چند نیمدری، زندگی و روزگار هنریِ من و نیز انتشار مقالات علمی پژوهشی متعدد.
عضو هیئت انتخاب چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ؛ عضو هیئت انتخاب شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت و داوری جشنواره های متعدد ملی، منطقه ای و استانی .
تجلیل شده در بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر .(۱۳۸۷)

محمدرضا درند
متولد ۱۳۵۶ کرمانشاه، دارای مدرک کارشناسی ارشد شروع فعالیت از سال ۶۶.
وی در بیش از ۷۰ اثر نمایشی بعنوان بازیگر کارگردان از جمله نمایش های: بهترین بابای دنیا، کلبه عمو تم، آرش، یک کاست لته، تقدیر، ساعت پنج شد بابا، استخوان ها صدا کند تاخ تاخ، امشب مهره های پشتم نی لبک میزند، آخرین بازی، خرمگس، مرگ کسب کار من است، خون و ماتیک، زمان لرزه، صورت به صورت، غرامت، گاهی، وقتی که یاد میرود، پروانه الجزایری و‌... حضور داشته.
این هنرمند در ۱۲ دوره جشنواره فجر بین المللی تئاتر فجر بعنوان کارگردان و‌ بازیگر حضور داشته و موفق به جوایز مختلف در بخش‌های کارگردانی، بازیگری، نویسندگی و‌ طراحی شده است. همچنیت حضور در جشنواره های استانی، منطقه ای، بین‌المللی تئاتر فجر، ایثار، مقاومت، عروسکی و... را در کانامه خود دارد. درند مسئولیت دبیری بیش از ۱۲ دوره جشنواره تئاتر استانی، منطقه ای و ملی را بر عهده داشته است. وی در ۳۴ جشنواره استانی، منطقه ای و ملی بعنوان داور حضور داشته. این هنرمند شاخص عضو هیئت مدیره و رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کرمانشاه طی ۸ دوره را بر عهده داشته .عضو شورای مشورتی انجمن هنرهای نمایشی ایران است و کسب ۲۱ عنوان اولی کارگردانی در جشنواره های مختلف کسب نموده، کارگردانی برتر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سال ۹۷ با نمایش پروانه الجزایری در بخش حرفه‌ای‌های تئاتر ایران از جمله این افتخارات است.

پدرام رحمانی
متولد ۱۳۵۹ ارومیه، شروع فعالیت تئاتری از سال ۱۳۷۸
فارغ التحصیل هنرهای نمایشی از دانشگاه اراک، کارشناس تئاتر حوزه هنری آذربایجان غربی.
رحمانی نویسندگی، کارگردانی و بازیگری در بیش از ۴۵ عنوان نمایش را در کارنامه خود دارد. وی در بیش از ۴۰ عنوان جشنواره‌های استانی، منطقه ای و ملی و بین المللی و کسب جوایز متعدد را در زمینه مختلف نویسندگی، کارگردانی و بازیگری را دارد.
این هنرمند با سابقه بیش از ۱۰ سال تدریس تئاتر ( بازیگری) در سطح استان را دارد، وی همچنین عضو هیات نطارت و ارزشیابی تئاتر استان آذربایجان غربی است و به عنوان بازبین، داور و دبیر در جشنواره های استانی و منطقه ای فعالیت داشته است.

سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان‌غربی از ۱۶ تا ۱۸ آبان ۱۴۰۲ به میزبانی شهرستان ارومیه برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

پیکر صلاح‌الدین شیخ‌محمدی، هنرمند پیشکسوت، به خاک سپرده شد

پیکر صلاح‌الدین شیخ‌محمدی، هنرمند پیشکسوت، به خاک سپرده شد

پیکر صلاح‌الدین شیخ‌محمدی که روز جمعه 15 دی، در حال کار در یک پروژه سینمایی در زاهدان سکته مغزی کرد و درگذشت، به مهاباد انتقال یافت و روز دوشنبه 18 دی، با حضور جمع بزرگی از هنرمندان و مسئولان، در باغ فردوس این شهر، به خاک سپرده شد.

|

آثار جشنواره تئاتر مونودرام ژیوار مهاباد، آسیب‌شناسی شد

آثار جشنواره تئاتر مونودرام ژیوار مهاباد، آسیب‌شناسی شد

بختیار پنجه‌ای، عضو هیئت داوران چهارمین جشنواره تئاتر مونودرام ژیوار مهاباد، در نشستی تخصصی با حضور عوامل آثار اجرا شده در این رویداد، به آسیب‌شناسی حوزه‌های مختلفی چون نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه و نور پرداخت.

|

نظرات کاربران