در حال بارگذاری ...
با حضور مسئولین و هنرمندان

پوستر جشنوارە مونودرام مهاباد رونمایی شد

با حضور جمعی از مسئولان و پیشکسوتان و‌ هنرمندان تئاتر شهرستان مهاباد از پوستر چهارمین جشنوارە تئاتر مونودرام ژیوار مهاباد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان‌غربی، ۲۵ مهر ۱۴۰۲ از پوستر چهارمین جشنوارە تئاتر مونودرام ژیوار مهاباد رونمایی شد.
کریم رحیمی، سرپرست ادارە فرهنگ و ارشاد شهرستان مهاباد در این مراسم گفت: «با وجود هنرمندهای بزرگ در شهرستان، انتظار است کە جشنوارەهای برگزاری در مهاباد بە شکلی منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی درآیند.»
رحیمی افزود: «حضور پررنگ هنرمندان عرصەهای مختلف هنری در شهرستان، این انتظار را بە وجود آوردە کە مسئولان، نگاه ویژەای بە رویدادهای فرهنگی و هنری داشتە باشند.»
امید خاک‌پور، مدیر عامل انجمن‌های نمایشی استان و دبیر جشنوارە مونودرام مهاباد گفت: «این جشنواره در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی اهورا برگزار خواهد شد.»

او ادامه داد: «با توجە بە مشکلات زیرساخت در استان و شهرستان، برگزاری جشنوارەها بە صورت جامع‌تر و کامل‌تر، با سختی‌های فراوانی روبەرو است. انتظار می‌رود مسئولان امکانات سخت‌افزاری را جهت برگزاری جشنوارەهای بزرگ‌تر فراهم سازند.»
خاکپور اضافە کرد: «امید است سالن پلاتو کە آرزوی دیرینە هنرمندان مهاباد است بە بهرەبرداری برسد. فضا برای احداث پلاتو وجود داشتە اما نیاز بە تجهیز دارد. با احداث این مکان، جشنوارەهای مربوط به تئاتر با کیفیت بالاتری برگزار خواهند شد. بیشتر اجراهای تئاتر در ایران، در پلاتوها برگزار می‌شود.»

آرش شهابی، رییس شورای شهر مهاباد در مراسم رونمایی از پوستر چهارمین جشنوارە تئاتر مونودرام گفت: «فعالیت‌های انجام‌شدە فرهنگی در مجموعه شهرداری و شورای شهر، برنامەهای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت بودە است. برای تمامی پژوەهای عمرانی در سطح، پیوست فرهنگی تعریف شدە است.»
شهابی افزود: «در نقاطی از شهر تصمیم بر آن است کە فعالیت‌های فرهنگی بە صورت آموزشی صورت گیرد، همچنین احداث پردیس سینمایی در دستور کار است. مجموعه شورای شهر و شهرداری در تلاش است برای منطقه‌ای و ملی‌کردن جشنوارە مونودرام و جشنوارە فیلم آسمان مهاباد اقداماتی را انجام دهد.»
بختیار پنجەای، یکی از هنرمندان شناخته شده تئاتر و سینمای کشور در مراسم افتتاحیە چهارمین دورە فستیوال مونودرام مهاباد گفت: «جشنواره‌هایی از این دست باید تداوم داشتە باشد و وجهە فرهنگی مهاباد بە عنوان یک شهر پیشرو حفظ شود.»


پوستر جشنوارە مونودرام توسط سیاوش رحیمی، گرافیست مهابادی طراحی شدە است.
چهارمین جشنوارە تئاتر مونودرام ژیوار مهاباد، روزهای ١ تا ۴ آبان‌ماه ۱۴۰۲ با حضور ۱۱ گروه در مجتمع فرهنگی هنری شهرستان مهاباد برگزار خواهد شد




مطالب مرتبط

پیکر صلاح‌الدین شیخ‌محمدی، هنرمند پیشکسوت، به خاک سپرده شد

پیکر صلاح‌الدین شیخ‌محمدی، هنرمند پیشکسوت، به خاک سپرده شد

پیکر صلاح‌الدین شیخ‌محمدی که روز جمعه 15 دی، در حال کار در یک پروژه سینمایی در زاهدان سکته مغزی کرد و درگذشت، به مهاباد انتقال یافت و روز دوشنبه 18 دی، با حضور جمع بزرگی از هنرمندان و مسئولان، در باغ فردوس این شهر، به خاک سپرده شد.

|

آثار جشنواره تئاتر مونودرام ژیوار مهاباد، آسیب‌شناسی شد

آثار جشنواره تئاتر مونودرام ژیوار مهاباد، آسیب‌شناسی شد

بختیار پنجه‌ای، عضو هیئت داوران چهارمین جشنواره تئاتر مونودرام ژیوار مهاباد، در نشستی تخصصی با حضور عوامل آثار اجرا شده در این رویداد، به آسیب‌شناسی حوزه‌های مختلفی چون نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه و نور پرداخت.

|

اجرای نمایش «هویت» در مهاباد

اجرای نمایش «هویت» در مهاباد

نمایش «هویت» به کارگردانی بهاره خضر سواره، از ۳۰ آذر تا ۳ دی ۱۴۰۲، در مجتمع فرهنگی هنری شهرستان مهاباد اجرا شد.

|

نظرات کاربران