در حال بارگذاری ...
با اعلام برگزیدگان

دومین جشنواره طنز قیزیل جام نقده به ایستگاه پایانی رسید

با حضور مدیر کل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی و مسئولین استانی و شهرستانی و هنرمندان تئاتر، آیین اختتامیه دومین جشنواره استانی تئاتر طنز قیزیل جام نقده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان غربی، آیین اختتامیه دومین جشنواره ی استانی تئاتر طنز قیزیل جام با حضور 9 اثر نمایشی پس از سه روز ، روز جمعه 21 مهرماه 1402 در محل سالن آمفی تئاتر استاد شهریار با حضور علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان شهرستان نقده و هنرمندان برگزار شد.

در اختتامیه این جشنواره، عباس نژاد  رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تاریخچه مختصری از نحوه شکل گیری این جشنواره ارائه داد و از تمامی هنرمندان و مسئولان حامی این جشنواره قدردانی کرد. سپس کمال مرادپور دبیر جشنواره  ضمن عرض خیر مقدم به حضور حاضران و مسئولان به ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره  و نقاط قوت و ضعف این جشنواره پرداخت و از حامیان جشنواره تقدیر کرد.

تجهیز و اصلاح سالن‌های نمایش نقده

علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، سخنان خود را با تقدیر  از مردم  مهمان دوست و فرهنگ دوست شهرستان نقده، مسئولین استانی و سایر حامیان  این جشنواره آغاز کرد و  اولین هدف از برگزاری جشنواره ها را تعامل و دور هم بودن هنرمندان  دانست.

او ضمن قدردانی از زحمات اهالی هنر بر ای ارائه آثار به جشنواره از هیئت انتخاب و داوران جشنواره و تمامی اعضای دبیرخانه قدردانی کرد و  ضمن انتقاد از کیفیت آثار ارائه شده به جشنواره تلاش بیشتر هنرمندان را در استای اعتلای تئاتر طنز در استان خواستار شد.

نوروزی هنرمند را متفاوت تر از مردم عادی دانست و دید و ذهن باز را از خصوصیات هنرمندان بررشمرد و ابراز امیدواری کرد آثار ارائه شده در دوره بعدی بهتر از آثار امسال باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، اولین قدم در راستای ایجاد دبیرخانه دائمی و افزایش گستره اجرایی جشنواره را توسعه زیر ساخت‌های  هنری و رفاهی شهرستان در بخش سالن‌های نمایش و محل‌های اسکان دانست و خواستار مساعدت فرماندار و شهردار  و سایر مسئولان در توسعه این بخش‌ها شد.

او تجهیز و اصلاح سالن نمایش مجتمع فرهنگی و هنری و اتمام پروژه مجتمع فرهنگی و هنری شماره 2 و  قرار دادن سالن استاد شهریار  به صورت دائمی در اختیار هنرمندان را تا سال 1403 به اهالی فرهنگ و هنر شهرستان مژده  داد و شرط ملی و یا بین المللی شدن جشنواره را ارتقاء توانمندی های استان در بخش طنز دانست نوروزی با اشاره به اخذ دستور اعتباراتی از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی طی دیدار با وزیر به همراه نماینده شهرستان از زحمات زنجانی نماینده شهرستان نیز قدردانی کرد.

او در پایان تزریق روحیه نشاط و امید در جامعه با برگزاری چنین جشنواره هایی را مهم ارزیابی کردند و افزود: طنز باید به گونه‌ای باشد که باعث نشاط در مردم شود ولی نباید برای خنداندن مردم به هر شیوه ای متوسل شد و هنجارهای جامعه را زیر پا گذاشت.

برگزیدگان جشنواره
در پایان مراسم اختتامیه، بیانیه هیئت داوران جشنواره توسط حمید ابراهیمی نماینده هیئت داوران قرائت شد و از رتبه‌های برتر این جشنوار ه تجلیل به عمل آمد. داوری نمایش‌های این جشنواره را حمید ابراهیمی، انوش معظمی و سیروس اسنقی بر عهده داشتند.

برگزیدگان دومین جشنواره استانی تئاتر قیزیل جام به شرح زیرمعرفی شدند:

دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به علت نگاه انسان دوستانه به عدالت اجتماعی و اختلاف طبقاتی به نمایش الکی خوش به کارگردانی جمال سلطانی اهدا شد

 مقام سوم طراحی لباس مشترکا به  طاهره پورمهدی و سجاد تارقلی به خاطر طراحی لباس نمایش دومرول از شهرستان نقده و مقام دوم این رشته به  روناک حسینی به خاطر طراحی لباس نمایش مضحکه شبیه قتل از شهرستان ارومیه رسید

در بخش طراحی صحنه  مقام سوم مشترکاً به عزیز شعبانی  به علت طراحی صحنه نمایش دومرول از نقده  و سامان حسن زاده طراح صحنه نمایش زندگی سگ مرده از ارومیه و رضا خوفی  طراح صحنه نمایش مضحکه شبیه قتل از ارومیه رسید

مقام دوم طراحی صحنه  را مشترکاً محمد جهانی و حمید حقی از نمایش  جهانگیر و غیره از شهرستان تکاب  و مجید نوری طراح صحنه  نمایش تراب میهن از نقده کسب نمودند

مقام دوم نویسندگی به نمایش دومرول از نقده رسید  

مقام سوم کارگردانی را  مشترکاً حجت قاسم نژاد افشار  کارگردان نمایش جهانگیر و غیره  ، رضا محمد خانی  نمایش زندگی سگ مرده از ارومیه و شهرام محمودی نمایش دومرول از نقده  کسب نمودند.

مقام دوم کارگردانی به رضا خوفی  کارگردان نمایش  مضحکه شبیه قتل  از ارومیه رسید

مقام سوم بازیگری مرد مشترکاً به بهرام جلالی نمایش تراب میهن از نقده  و امین رادپور بازیگر مضحکه شبیه قتل از ارومیه و جلال مهرفر  و سجاد تارقلی بازیگران نمایش دومرول از نقده  رسید

بازیگری دوم مرد به محسن علینژاد به خاطر بازی در زندگی سگ مرده از ارومیه و مهدی امیر ارسلانی  بازیگر زندگی سگ مرده از ارومیه رسید

مقام سوم بازیگری زن به فاطمه معتمدی  بازیگر نمایش نمایش سهره از نقده  و پریا برزگر بازیگر زندگی سگ مرده  از ارومیه و سمیه تارقلی بازیگر  نمایش پاییز از نقده را کسب نمودند

مقام دوم بازیگری زن به مریم افشاری  بازیگر مضحکه شبیه قتل شهرستان ارومیه رسید

هیئت داوران در هیچکدام از رشته ها ،هنرمندان شرکت کننده را مستحق دریافت مقام اول ندانستند

در پایان مراسم اختتامیه از پیمان تیرانداز و یاسر کریمی و سهند سلیمانزاده بخاطر اجرای کارهای گارگاهی که در جشنواره  برگزار شد تقدیر به عمل آمد

هیئت داوران این جشنواره؛ نمایش مضحکه شبیه قتل  را به جشنواره استانی معرفی کردند
 
دومین جشنواره استانی طنز قیزیل جام از 19لغایت  21مهر ماه در شهرستان نقده برگزار شد و 9گروه نمایشی از سراسر استان در این جشنواره به رقابت پرداختند.




مطالب مرتبط

نمایش کمدی «زینت زن » در شهرستان نقده به صحنه رفت

نمایش کمدی «زینت زن » در شهرستان نقده به صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان غربی، نمایش  « زینت زن » به نویسندگی و کارگردانی شهرام حصاری با استقبال دانش آموزان از 14 الی 22 بهمن ماه در سالن امفی تئاتر اداره ارشاد شهرستان نقده به روی صحنه رفت ...

|

پیکر صلاح‌الدین شیخ‌محمدی، هنرمند پیشکسوت، به خاک سپرده شد

پیکر صلاح‌الدین شیخ‌محمدی، هنرمند پیشکسوت، به خاک سپرده شد

پیکر صلاح‌الدین شیخ‌محمدی که روز جمعه 15 دی، در حال کار در یک پروژه سینمایی در زاهدان سکته مغزی کرد و درگذشت، به مهاباد انتقال یافت و روز دوشنبه 18 دی، با حضور جمع بزرگی از هنرمندان و مسئولان، در باغ فردوس این شهر، به خاک سپرده شد.

|

آثار جشنواره تئاتر مونودرام ژیوار مهاباد، آسیب‌شناسی شد

آثار جشنواره تئاتر مونودرام ژیوار مهاباد، آسیب‌شناسی شد

بختیار پنجه‌ای، عضو هیئت داوران چهارمین جشنواره تئاتر مونودرام ژیوار مهاباد، در نشستی تخصصی با حضور عوامل آثار اجرا شده در این رویداد، به آسیب‌شناسی حوزه‌های مختلفی چون نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه و نور پرداخت.

|

نظرات کاربران