در حال بارگذاری ...

دومین جشنواره ملی اتودهای نمایشی بوکان آغاز شد

دومین جشنواره ملی اتودهای نمایشی بوکان ، شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ با حضور جمع کثیری از هنرمندان، پیشکسوتان و مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان‌غربی، دومین جشنواره ملی اتودهای نمایشی بوکان، صبح شنبه 8 مهر ۱۴۰۲ در فرهنگسرای فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر و با حضور جمع کثیری از هنرمندان، پیشکسوتان و مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی آغاز به‌کار کرد.

در ابتدای آئین افتتاحیه این جشنواره، ناصح محمدخانی، شهردار بوکان، این رویداد را یکی از مهم‌ترین نیازهای بشری دانست و گفت: «بسیار مفتخر و خرسند و خشنود هستیم که امروز در جمع اساتید و هنرمندان و هنردوستان ۲۲ استان ایران اسلامی عزیزمان در دومین جشنواره ملی اتودهای نمایشی به میزبانی شهر بوکان، شهر نخبگان و فرهیختگان، میزبان شما عزیزان و سروران ارجمند هستیم و امیدواریم که انشاءالله در طول این سه روزی که افتخار میزبانی شما عزیزان را داریم، توانسته‌ باشیم لحظات خوب و خوش و به‌یادماندنی را برای شما خلق کنیم.»

او افزود: «تئاتر می‌تواند عامل پیشگیری از بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه باشد. تئاتر به عنوان ستون فرهنگی جامعه در ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی می‌تواند نقش بسیار موثری را ایفا کند. بخش هنر به‌ویژه هنر اصیل تئاتر در ایران اسلامی‌ عزیزمان، در فرهنگ‌سازی و ارتقای فرهنگی جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است و هنرمندان ما می‌توانند با اتکا به فرهنگ غنی اسلامی و بومی در جهت اصلاح هنجاری‌های جامعه حرکت‌ کنند.»

محمدخانی ادامه داد: «نمایش از یک سو، آیینه فرهنگ، هویت و تمدن یک جامعه و از سوی دیگر عنصر مقوّم آن است و هنرهای نمایشی، بازتاب تحولات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی زمانه خود هستند که با ظرفیتی غنی و سرشار از ایده، تخیل، تفکر و اندیشه به چرخه تولید و ارتقای میراث تمدنی جوامع و وقوع‌های زندگی اجتماعی کمک می‌کنند.»

در ادامه این مراسم، خشایار صنعتی، فرماندار شهرستان بوکان، پس از خیرمقدم به مهمانان و هنرمندان ۲۳ استان کشور که در بوکان حضور به‌هم رسانده‌اند و قدردانی از دست‌اندکاران این رویداد بزرگ ملی، بوکان را شهر نامداران هنر و فرهنگ وصف کرد و با اشاره به خدمات اساتید برجسته موسیقی، نقاشی و ادبیات از جمله زنده‌یاد حسن زیرک و مصطفی شیرزاد و دیگر فرهیختگان گذشته و معاصر، آثار این بزرگان را جزو عناصر فرهنگ‌ساز، احیا کننده ارزش‌ها و مسبب همگرایی اجتماعی وصف کرد.

او در ادامه، با برشمردن غنای فرهنگی منطقه، ظرفیت‌های ارزنده بوکان را در برگزاری مراسم و گردهمایی‌های ملی و حتی بین‌المللی یادآور شد و ابراز آمادگی کرد که در صورت حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با استفاده از ظرفیت‌های حداقلی موجود و با اتکا به منابع انسانی و مفاخر ارزشمند منطقه، برگزاری برنامه‌هایی از این دست به صورت فصلی و حتی ماهیانه تداوم داشته باشد.

دومین جشنواره ملی اتود‌های نمایشی بوکان تا 10 مهر ۱۴۰۲ در شهرستان بوکان ا‌دامه خواهد یافت و در پایان همان روز، برندگان خود را خواهد شناخت.




مطالب مرتبط

پیکر صلاح‌الدین شیخ‌محمدی، هنرمند پیشکسوت، به خاک سپرده شد

پیکر صلاح‌الدین شیخ‌محمدی، هنرمند پیشکسوت، به خاک سپرده شد

پیکر صلاح‌الدین شیخ‌محمدی که روز جمعه 15 دی، در حال کار در یک پروژه سینمایی در زاهدان سکته مغزی کرد و درگذشت، به مهاباد انتقال یافت و روز دوشنبه 18 دی، با حضور جمع بزرگی از هنرمندان و مسئولان، در باغ فردوس این شهر، به خاک سپرده شد.

|

آثار جشنواره تئاتر مونودرام ژیوار مهاباد، آسیب‌شناسی شد

آثار جشنواره تئاتر مونودرام ژیوار مهاباد، آسیب‌شناسی شد

بختیار پنجه‌ای، عضو هیئت داوران چهارمین جشنواره تئاتر مونودرام ژیوار مهاباد، در نشستی تخصصی با حضور عوامل آثار اجرا شده در این رویداد، به آسیب‌شناسی حوزه‌های مختلفی چون نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه و نور پرداخت.

|

نظرات کاربران