در حال بارگذاری ...
به همت منطقه آزاد ماکو و با همکاری اداره فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی شهرستان

کارگاه آموزش بازیگری در شهرستان ماکو برگزار شد

هنرآموزان و هنرمندان نمایش شهرستان ماکو، با حضور در کارگاه آموزش بازیگری با هدایت مسعود طیبی، با مباحث و موضوعاتی چون بازیگر و نقطه صفر، بازیگر و شبکه ارتباطی، بازیگر و اندام تنفسی و ... آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان‌غربی، کارگاه آموزش بازیگری با هدایت مسعود طیبی، کارگردان، مدرس دانشگاه و نویسنده، به مدت ۵ روز در شهر ماکو برگزار شد.

این کارگاه به همت منطقه آزاد ماکو، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماکو و انجمن نمایش شهرستان و با همکاری آکادمی هنرهای نمایشی میزانسن برگزار شد.

کارگاه پنج روزه بازیگری از ۷ تا ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ در آمفی‌‌تئاتر منطقه آزاد شهرستان ماکو با حضور هنرآموزان و هنرمندان نمایش این شهرستان برگزار شد.

پیمان جلیل‌زاده، رییس انجمن نمایش شهر ماکو، هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی هنرمندان با شیوه‌های مدرن بازیگری دانست.

مسعود طیبی، در این کارگاه آموزشی، به طرح موضوعاتی چون بازیگر و نقطه صفر، بازیگر و شبکه ارتباطی، بازیگر و محور 360 عمودی بدن، بازیگر و محور ۳۶۰ افقی بدن، بازیگر و اندام تنفسی، بازیگر و تشدید کننده‌های تنفسی، بازیگر و الگوریتم‌های تنفسی، تحلیل نقش برای بازیگر و تمرین مهارت‌های بازیگری با هدف ارتقا سطح توانمندی بازیگران و هنرجویان این شهرستان پرداخت.

این کارگردان تئاتر همچنین، هدف از نمایش فیلم‌تئاترها را تحلیل بر اساس مباحث مطرح شده در کارگاه در راستای کسب تجربه نمایشی هنرجویان عنوان کرد.

در پایان این دوره نیز آزمونی برگزار شد و هنرجویان، اتودهایی را بر اساس آموخته‌های خود از کارگاه اجرا کردند که پس از آن مدرک پایان موفقیت‌آمیز دوره کارگاهی به صورت مشترک از سوی منطقه آزاد ماکو و آکادمی هنرهای نمایشی میزانسن به آنها ارائه شد.




مطالب مرتبط

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان غربی؛ نمایش «بازگشت» به نویسندگی و کارگردانی آلان آلانی از 1 تا 10 آذر ماه 1402 در محل آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد شهرستان اشنویه به روی صحنه رفت . ...

|

نظرات کاربران