در حال بارگذاری ...
توسط اعضای انجمن هنرهای نمایشی شهرستان

جلسات قصه گویی برای کودکان چایپاره برگزار شد

جلسات قصه گویی برای ساعات هنر این مدارس در محل آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان غربی  و به نقل از دفتر انجمن هنرهای نمایشی چایپاره در پی هماهنگی های لازم با مدارس ابتدایی این شهرستان و با همکاری اعضای انجمن هنرهای نمایشی چایپاره جلسات قصه گویی برای ساعات هنر این مدارس در محل آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد
در این جلسات ابتدا بازیگران انجمن به قصه گویی پرداختند و سپس به کودکان اجازه داده شد تا تجربه ی قصه گویی بر روی صحنه را تجربه کنند.
قصه گفتن برای کودک به او کمک می‌کند تا دنیای اطرافش را بشناسد و تخیلات قوی و پرورش‌یافته‌ای داشته باشد. بر همین اساس، بسیاری از روان‌شناسان تربیتی اعتقاد دارند آموزش مسائل گوناگون به فرزندان از طریق قصه در رشد روانی و اخلاقی آن‌ها مؤثر است.
بازی و قصه به نوعی بهترین روش مورد علاقه کودکان است. یعنی بهتر است تا حد امکان به جای کلام از ارتباط غیر مستقیم مانند خواندن شعر و قصه استفاده شود. معمولاً بچه‌ها از لحن نصیحت‌گونه خوش شأن نمی‌آید و در برابر آن مقاومت نشان می‌دهند؛ ولی وقتی ما حرف خود را به طور غیر مستقیم یا در قالب داستان بیان کنیم برای آن‌ها لذت بخش تر خواهد بود و علاقه بیشتری نیز برای شنیدن را از خود نشان می‌دهند.بازی درمانی به نوعی و قصه درمانی نیز به شیوه‌ای دیگر می‌تواند این مقاومت را بشکند و باعث شود بدون اینکه ما بخواهید درباره خود فرد صحبت کنیم، از شخصیت‌های دیگر در داستان صحبت کنیم که مشکلی مشابه مشکل کودک دارند. ما می‌توانیم بدون اینکه درخواستی از کودک بکنیم و یا به‌طور مستقیم از او چیزی بخواهیم، با خواندن داستان، آنچه را که می‌خواهیم به کودک منتقل کنیم.

همچنین ناصر عصمتی رییس اداره فرهنگ و ارشاد با حضور در این جلسات به همراه مدیران مدارس از این حرکت فرهنگی هنری ابراز رضایت کرده و از بازیگران حاضر در قصه گویی تقدیر نمودند




نظرات کاربران