در حال بارگذاری ...
با برگزاری آیین اختتامیه

جشنواره تئاتر استان آذربایجان‌غربی برگزیدگان خود را شناخت

نمایش‌های «لابیرنت» و «آخرین نامه» به عنوان برگزیدگان سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان‌غربی به جشنواره منطقه‌ای معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان آذربایجان غربی، با حضور مسئولان و هنرمندان استانی و شهرستانی، سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان غربی با حضور ۸ اثر از شهرستان‌های: نقده، ارومیه و اشنویه از ۸ آذرماه در مجتمع فرهنگی هنری شهرستان ارومیه آغاز شد و ۱۰ آذرماه با معرفی برگزیدگان به کار خود خاتمه‌داد و بر اساس آراء هیئت داوران متشکل از شهرام نوشیر، ایرج محرمی و کریم علیخواه برگزیدگان به شرح زیر اعلام شدند:


بخش طراحی پوستر و بروشور:
لوح تقدیر و جایز نقدی این بخش اهدا شد به طراح پوستر نمایش «لابیرنت» وحید خداپرست از شهرستان ارومیه.
دیپلم افتخار و جایز نقدی این بخش اهدا شد به طراح پوستر نمایش «آخرین نامه» امید مجید پور از شهرستان نقده.

بخش طراحی لباس: 


هیئت‌داوران در این بخش دو انتخاب داشت:
لوح تقدیر  و جایزه نقدی در این بخش اهدا شد به طراح لباس نمایش «لابیرنت» سوسن مشاریان از شهرستان ارومیه.
دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش اهدا شد به طراح لباس نمایش «تور عروس» سلاله تکمین وش از شهرستان ارومیه.

بخش طراحی نور:


لوح تقدیر و جایزه نقدی در این بخش اهدا شد به طراح نور نمایش نمایش «لابیرنت» وحید خداپرست از شهرستان ارومیه.

بخش طراحی صحنه:

هیئت‌داوران در این بخش سه انتخاب داشت:
مقام سوم: لوح تقدیر و جایز نقدی این بخش اهدا شد به طراح صحنه نمایش«آخرین نامه» امید مجید پور از شهرستان نقده.
مقام دوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی در این بخش اهدا شد به مهران فقری طراح نمایش «با فرشته مرده چه باید کرد» علی قبچاق از شهرستان نقده.
مقام اول: دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش اهدا شد به طراح لباس صحنه نمایش‌های «تور عروس و لابیرنت» وحید خداپرست از شهرستان ارومیه.

بخش موسیقی:
هیئت‌داوران در این بخش سه انتخاب داشت:
مقام سوم: لوح تقدیر و جایز نقدی این بخش اهدا شد به انتخاب موسیقی نمایش «آواز بی‌صدا» حسین بلدی از شهرستان اشنویه.
مقام دوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی در این بخش اهدا شد به سرپرست موسیقی نمایش «تور عروس» مسعود سعیدی از شهرستان ارومیه.
مقام اول: دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش اهدا شد به طراح موسیقی نمایش‌های «آخرین نامه» بهزاد جوست از شهرستان نقده.

بخش بازیگری زن:

هیئت‌داوران در این بخش از دو بازیگر، ماهرخ رفیع زاده بازیگر پیشکسوت نمایش «لابیرنت» از شهرستان ارومیه و ساغر شهامت بازیگر خردسال نمایش «آواز بی‌صدا » از شهرستان اشنویه. با اهدای لوح‌ تقدیر و جایزه نقدی تقدیر شد.

مقام سوم: لوح تقدیر و جایز نقدی این بخش مشترکا اهدا شد به بازیگرهای نمایش «با فرشته مرده چه باید کرد» سانای جعفری از شهرستان نقده و بازیگر نمایش «تور عروس» ترکان کلانتری از شهرستان ارومیه.
مقام دوم: لوح تقدیر و جایز نقدی این بخش مشترکا اهدا شد به مژگان بلدی بازیگر نمایش «‌آواز بی‌صدا» از شهرستان و الهه خلیلی بازیگر نمایش «تور عروس» از شهرستان ارومیه.
مقام اول: دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به همراه جایز نقدی این بخش اهدا شد به الهه کلانتری بازیگر نمایش «لابیرنت» از شهرستان ارومیه.

بخش بازیگری مرد:

تقدیر: لوح تقدیر این بخش اهدا شد به بازیگرهای نمایش «شب واقعه» رضا لطفی از شهرستان ارومیه.
مقام سوم: لوح تقدیر و جایز نقدی این بخش  مشترکا اهدا شد به سعید صلحی بازیگر نمایش «یادگاری» از شهرستان ارومیه و کوشا مجنونی بازیگر نمایش «تور عروس» از شهرستان ارومیه.
مقام دوم: لوح تقدیر و جایز نقدی این بخش مشرکا اهدا شد به امیر کهروند بازیگر نمایش «آخرین نامه» از شهرستان نقده و سعید عبدالهی بازیگر نمایش «لابیرنت» از شهرستان ارومیه.
مقام اول: دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به همراه جایز نقدی این بخش اهدا شد به علی صبوری بازیگر نمایش «لابیرنت» از شهرستان ارومیه.

بخش نویسندگی:
در این بخش هیئت‌داوران با احترام به نویسندگان نمایش‌نامه‌های «آخرین نامه، تور عروس و شب واقعه» مهرداد کوروش نیا، امیر امجد و محمد عارف تنها به مقایسه آثار پنج نمایشنامه بومی پرداختند.
مقام سوم: لوح تقدیر و جایز نقدی این بخش اهدا شد به نویسنده نمایش «یادگاری» سمیه پروین از شهرستان 
ارومیه.
مقام دوم: لوح تقدیر و جایز نقدی این بخش اهدا شد به 
نویسنده نمایش «لابیرنت» پدرام رحمانی از شهرستان ارومیه.
مقام اول: دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به همراه جایز نقدی این بخش اهدا شد به نویسنده نمایش «با فرشته مرده چه باید کرد» علی قبچاق از شهرستان نقده.

بخش کارگردانی:

مقام سوم: لوح تقدیر و جایز نقدی این بخش مشرکا اهدا شد به کارگردان نمایش «تور عروس» سلاله تکمین وش از شهرستان ارومیه و علی قبچاق کارگردان نمایش«با فرشته مرده چه باید کرد» از شهرستان نقده.
مقام دوم: لوح نقدی و جایزه نقدی این بخش اهدا شد به کارگردان نمایش «آخرین نامه» مهسا بایرام زاده از شهرستان نقده.
مقام اول: دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به همراه جایز نقدی این بخش اهدا شد به ‌پدرام رحمانی کارگردان نمایش «لابیرنت» از شهرستان ارومیه.

آثار برگزیده:
هیئت‌داوران با اکثریت آرا دو نمایش «لابیرنت» به ‌ کارگردانی پدرام رحمانی از شهرستان ارومیه و نمایش «آخرین نامه» به کارگردانی مهسا بابرام زاده از شهرستان نقده را به جشنواره منطقه‌ای جشنواره فجر معرفی کرد


همچنین هیئت‌داوران به اتفاق آرا نمایش «آواز بی‌صدا» به کارگردانی حسین بلدی از شهرستان اشنویه به خاطر پرداختن به بمباران شیمیایی اشنویه در دوران دفاع مقدس به صورت مشروط و‌ پس از اعتلای اثر به دبیرخانه جشنواره فجر در سال ۱۴۰۱ معرفی کرد.

 




نظرات کاربران