در حال بارگذاری ...
گفت‌وگو با کارگردان «شب واقعه»، از نمایش‌های حاضر در سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان غربی

یاسر رستمی: رشد تئاتر، نیازمند گفت‌وگوی مسئولان و مدیران هنری با هنرمندان است

یاسر رستمی که با کارگردانی نمایش «شب واقعه» در سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی حضور دارد، باور دارد برای بالا بردن کیفیت هنرهای نمایشی در سطح استان، باید فضای گفت‌وگو و بحث و تبادل نظر بین مسئولان و مدیران هنری با هنرمندان شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان غربی، نمایش «شب واقعه» به نویسندگی محمد عارف و کارگردانی یاسر رستمی، یکی از آثار راه یافته به سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان غربی است.

یاسر رستمی، تاکنون ۲۶ اثر نمایشی روی صحنه برده و چندین جایزه از جشنواره‌های تئاتری به‌دست آورده است. گفت‌وگو با این کارگردان را بخوانید:

جشنواره امسالِ استان را چگونه می‌بینید؟

از حسنات جشنواره امسال، تنوع در محتوای آثار انتخابی هیئت بازبین است و برای همین، شاهد حضور ژانرها و سبک‌های مختلفی در جشنواره هستیم. اما متاسفانه اطلاع‌رسانی در شهر بسیار ضعیف بود و به تبع آن، جشنواره، شور و شوق کمی دارد که امیدوار هستم در ادوار آینده به این موضع بیشتر پرداخته شود.

«شب واقعه»، نمایشی با موضوع عاشورا و قیام امام حسین (ع) است. در این‌باره توضیح دهید.

نمایش «شب واقعه»، برشی از زندگی خولی و زن‌های او جلیمه وغزاله درکوفه است. خولی برای جنگ با امام حسین می‌رود و برگشتنی، سر امام را باخود می‌آورد و داخل خانه، درون تنور پنهان می‌کند که صبح، آن را به عبیدالله بن زیاد برساند و سکه دریافت کند، ولی مشاجره او بازن‌هایش شروع می‌شود ودر آخر، ماموران حکومتی سر می‌رسند و سر را از دست خولی می‌گیرند.

وضعیت تئاتر استان را چگونه ارزیابی می‌کنید و پیشنهاد شما برای ارتقا سطح کیفی آن چیست؟

تئاتر استان از عدم گفت‌وگو و تبادل نظر مسئولان و مدیران هنری با تئاتری‌ها برای بهترشدن امور رنج می‌برد که در صورت استفاده از ظرفیت تمامی هنرمندان استان شاهد بالا رفتن کیفیت آثار هم خواهیم بود.

همچنین باید به انجمن هنرهای نمایشی استان اختیارات و امکانات بیشتری داده شود تا تئاتر آذربایجان غربی رشد کند.

سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان غربی که از روز سه‌شنبه هشتم آذر آغاز شده است، امروز (پنجشنبه دهم آذر) به کار خود پایان خواهد داد.

عکس: سالار تیموری 




مطالب مرتبط

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان غربی؛ نمایش «بازگشت» به نویسندگی و کارگردانی آلان آلانی از 1 تا 10 آذر ماه 1402 در محل آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد شهرستان اشنویه به روی صحنه رفت . ...

|

نظرات کاربران