در حال بارگذاری ...
در آیین اختتامیه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی

نخستین جشنواره تئاتر استاتی قیزیل جام نقده برگزیدگان خود را شناخت

درخشش هنرمندان تکابی در آیین اختتامیه جشنواره طنز قیز جام نقده و معرفی به دبیر خانه جشنواره فجر و همینطور معرفی برای اجرا در سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و اسپانیا جهت اجرا در این کشورها.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان آذربایجان‌غربی به نقل از دبیرخانه نخستین جشنواره تئاتر استاتی تئاتر قیزیل جام شهرستان نقده آیین اختتامیه این جشنواره پس از سه روز با اجرای ۹ نمایش در بخش اصلی و ۲ نمایش در بخش جنبی، روز جمعه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۱ همزمان با میلاد با سعادت نبی اکرم (ص)، با حضور نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی و نوبخت نیا فرماندار، خاکپور مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان و سایر مسئولین استانی و شهرستان و هنرمندان سراسر استان، در محل سالن آمفی تئاتر استاد شهریار برگزار شد.
در اختتامیه این جشنواره ابتدا کمال مرادپور دبیر این جشنواره ضمن عرض خیر مقدم به تمامی حاضرین، مسئولین استانی و شهرستان و همچنین هنرمندان به ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره پرداخته و از همکاری و همراهی مسئولین و هنرمندان شهرستان و همچنین حامیان مالی جشنواره تقدیر و تشکر نمود.
سپس فرماندار شهرستان با عرض خیر مقدم خدمت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان و هنرمندان، برگزاری این جشنواره در شرایط کنونی را تزریق امید و نشاط در جامعه عنوان کردند و از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نقده و دبیرخانه این جشنواره و هنرمندان جهت برگزاری باشکوه این جشنواره تقدیر نمودند. نوبخت نیا همدلی و اتحاد ادارات نقده و هنرمندان را در برگزاری این جشنواره ستوده و برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری را مسبب اعتلای فرهنگ و هنر شهرستان دانسته و خواستار اعطای دبیرخانه دائمی این جشنواره به شهرستان نقده شد.

علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنان خود را با تقدیر از دبیرخانه جشنواره، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و فرماندار و شهردار و شورای شهر و سایر مسئولین و حامیان آغاز نمود و تزریق روحیه نشاط و امید در جامعه با برگزاری چنین جشنواره هایی را مهم ارزیابی کرده و عنوان کرد: امروزه جامعه نیازمند جشنواره هایی در قالب طنز جهت ایجاد نشاط اجتماعی بوده و مطمئنا از برگزاری این جشنواره به طور مداوم حمایت خواهیم کرد.

در اختتامیه جشنواره استانی تئاتر طنز قیزیل جام از حامیان برگزاری این جشنواره به ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار و شورای اسلامی شهر، نمایندگی کارگزاری برهان سهند، و سایر نهادها و ارگانهایی که در برگزاری هر چه باشکوهتر آن نقش داشتند، تجلیل به عمل آمد.
در پایان پس از قرائت بیانیه هیات داوران جشنواره متشکل از میرطاهر مظلومی، دکتر علی یعقوب زاده و سیروس اسنقی که هر سه از چهره های برتر سینما و تئاتر کشور هستند، با انتخاب آرای ایشان، جوایز رتبه های برتر این جشنواره اهدا شده و تجلیل به عمل آمد.

نتایج اولین جشنواره استانی تئاتر طنز قیزیل جام شهرستان نقده به انتخاب هیات داوران متشکل از میرطاهر مظلومی، دکتر علی یعقوب زاده و سیروس اسنقی به شرح زیر است:

موسیقی:
احد زینالی، نمایش عدالت از شهرستان ارومیه و آیدین رستمی، نمایش عشاق تپه حسنلو از شهرستان نقده مشترکا لوح تقدیر و تندیس جشنواره
سعید شکری نمایش عشاق تپه حسنلو از شهرستان نقده، جایزه ویژه هیات داوران

نور:
واحد انواری، نمایش پشت کوههای قاف از شهرستان تکاب لوح تقدیر و تندیس جشنواره

طراحی لباس:
رضا محمدخانی، نمایش رژیم بشر از شهرستان ارومیه لوح تقدیر و تندیس جشنواره

طراحی بروشور و پوستر:
امید مجیدپور، نمایش آخرین نامه از شهرستان نقده لوح تقدیر و تندیس جشنواره

طراحی صحنه:
مقام اول حمید حقی، نمایش پشت کوههای قاف از شهرستان تکاب دیپلم افتخار و تندیس جشنواره
مقام دوم علی مجید پور، نمایش آخرین نامه از شهرستان نقده لوح تقدیر و تندیس جشنواره
مقام سوم میلاد ابراهیمی، نمایش میدونم که نمیدونم از شهرستان ارومیه لوح تقدیر و تندیس جشنواره

نویسندگی:
مقام اول مجید زارعی، نمایش پشت کوههای قاف از شهرستان تکاب دیپلم افتخار و تندیس جشنواره
مقام دوم مهرداد کوروش نیا، نمایش آخرین نامه از شهرستان نقده لوح تقدیر و تندیس جشنواره
مقام سوم رضا خوفی، نمایش رابینسون کروزوئه و‌ جمعه از شهرستان ارومیه لوح تقدیر و تندیس جشنواره

کارگردانی:
مقام اول حجت قاسم افشار، نمایش پشت کوههای قاف از شهرستان تکاب دیپلم افتخار و تندیس جشنواره
مقام دوم مهسا بایرامزاده، نمایش آخرین نامه از شهرستان نقده لوح تقدیر و تندیس جشنواره
مقام سوم رضا محمدخانی، نمایش رژیم بشر از شهرستان ارومیه لوح تقدیر و تندیس جشنواره

بازیگری زن:
مقام اول مرضیه علیزاده، نمایش پشت کوههای قاف از شهرستان تکاب دیپلم افتخار و تندیس جشنواره
مقام دوم مهدیه حسینی، نمایش رابینسون کروزوئه و جمعه از شهرستان ارومیه لوح تقدیر و تندیس جشنواره
مقام سوم میهن کاظمی، نمایش عدالت از شهرستان ارومیه لوح تقدیر و تندیس جشنواره

بازیگری مرد:
مقام اول حجت قاسم نژاد افشار، نمایش پشت کوههای قاف از شهرستان تکاب دیپلم افتخار و تندیس جشنواره
مقام دوم امیر مهروند، نمایش آخرین نامه از شهرستان نقده لوح تقدیر و تندیس جشنواره
مقام سوم مشترک، حامد ترابی نهاد نمایش آخرین نامه از شهرستان نقده و هادی نقودی نمایش پشت کوههای قاف از شهرستان تکاب لوح تقدیر و تندیس جشنواره

هیات داوران در بخش گریم هیچ انتخابی نداشتند
در پایان با انتخاب هیات داوران این جشنواره، نمایش پشت کوه‌های قاف از شهرستان تکاب به صورت مستقیم به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی گردیده و همچنین جهت اجرای عمومی در سه کشور اروپایی از جمله آلمان، فرانسه و اسپانیا اعزام خواهد شد.
نمایش آخرین نامه از شهرستان نقده به صورت مستقیم به جشنواره استانی تئاتر آذربایجان غربی راه یافت.
نمایش رژیم بشر از شهرستان ارومیه، به جشنواره منطقه ای تئاتر طنز دیوانداره استان کردستان راه یافت.




مطالب مرتبط

نمایش کمدی «زینت زن » در شهرستان نقده به صحنه رفت

نمایش کمدی «زینت زن » در شهرستان نقده به صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان غربی، نمایش  « زینت زن » به نویسندگی و کارگردانی شهرام حصاری با استقبال دانش آموزان از 14 الی 22 بهمن ماه در سالن امفی تئاتر اداره ارشاد شهرستان نقده به روی صحنه رفت ...

|

پیکر صلاح‌الدین شیخ‌محمدی، هنرمند پیشکسوت، به خاک سپرده شد

پیکر صلاح‌الدین شیخ‌محمدی، هنرمند پیشکسوت، به خاک سپرده شد

پیکر صلاح‌الدین شیخ‌محمدی که روز جمعه 15 دی، در حال کار در یک پروژه سینمایی در زاهدان سکته مغزی کرد و درگذشت، به مهاباد انتقال یافت و روز دوشنبه 18 دی، با حضور جمع بزرگی از هنرمندان و مسئولان، در باغ فردوس این شهر، به خاک سپرده شد.

|

آثار جشنواره تئاتر مونودرام ژیوار مهاباد، آسیب‌شناسی شد

آثار جشنواره تئاتر مونودرام ژیوار مهاباد، آسیب‌شناسی شد

بختیار پنجه‌ای، عضو هیئت داوران چهارمین جشنواره تئاتر مونودرام ژیوار مهاباد، در نشستی تخصصی با حضور عوامل آثار اجرا شده در این رویداد، به آسیب‌شناسی حوزه‌های مختلفی چون نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه و نور پرداخت.

|

نظرات کاربران