در حال بارگذاری ...
با اعلام دبیرخانه جشنواره:

فراخوان سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان‌‌غربی منتشر شد

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان غربی در نیمه دوم آبان ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان‌غربی، فراخوان سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان‌ آذربایجان غربی،منتشر شد، در متن این فراخوان آمده است:
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان غربی و مشارکت گروه‌های نمایشی سراسر استان با هدف ارتقاء و اعتلای سطح کیفی هنر نمایش و حمایت از تولید و اجرای عمومی تئاتر در سطح استان و تولید آثار فاخر و ارزشمند نمایشی سی و چهارمین جشنواره استانی را در اواخر آبان ماه ۱۴۰۱ برگزار می نماید.


اولویت‌های موضوعی جشنواره :


انتخاب موضوع و مضامین آزاد است ولی آثار با موضوعات ذیل از اولویت های جشنواره می‌باشد؛
۱-موضوعات مرتبط با شعار سال ۱۴۰۱ ( تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین. )
۲- نمایش هایی که باتوجه به موضوعات و مسائل منطقه و استان با چشم انداز جهانی و بهره گیری از شیوه‌ها، شگردها و جریانات روز تئاتر جهان تولید شده باشد.
۳- استفاده از بسترهای فرهنگی، هنری، اجتماعی، تاریخی، ادبی، قصص قرآنی، آداب و رسوم و سنت‌های بومی و محلی در جهت رشد و توسعه تئاتر استان آذربایجان غربی.
۴- پرداختن به مسائل و معظلات اجتماعی در راستای ایجاد روحیه نشاط و امید بخشی در جامعه.
۵- نمایش هایی در جهت وفاق و هبستگی اجتماعی در استان آذربایجان غربی.


شرایط جشنواره :
۱- جشنواره پذیرای نمایش های صحنه‌ای مبتنی بر آثار و نمایش های ایرانی خواهد بود. تبصره: متون اقتباسی منوط به ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر، نوع اقتباس و اخذ مجوز از نویسنده یا ناشر و مترجم به صورتی که حقوق مادی و معنوی اثر حفظ شود،می‌توانند متقاضی حضور در بخش صحنه‌ای جشنواره باشند و در صورت رعایت نشدن این مهم، مسئولیت هرگونه عدم شفاف سازی متوجه نویسنده و کارگردان خواهد بود.
۲- برگزیدگان این جشنواره به دبیرخانۀ چهل و یکمین جشنوارۀ بین المللی تئاتر فجر معرفی خواهند شد.
۳- آثار بخش رقابتی جشنواره صرفا" مختص آثار تولید شدۀ هنرمندان استان آذربایجان غربی که اجرای عموم آنها به انجام رسیده است خواهد بود. لذا گروه هایی می‌توانند در جشنواره تئاتر استانی حضور داشته باشند که در فاصله زمانی اتمام جشنواره استانی ۱۴۰۰ تا قبل از آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره استانی ۱۴۰۱ که اثر آنها حداقل ۵ نوبت اجرای عمومی در یکی از شهرستانهای استان آذربایجان غربی داشته باشد.
تبصره: (در صورت عدم اجرا به علت شیوع بیماری پاندومی کرونا یا ارائه دلایل کافی و قابل قبول پس از بررسی دبیرخانه جشنواره گروه‌های نمایشی متعهد می‌شوند بعد از حضور در جشنواره اجرای عموم خود را به انجام برسانند.)
۴- آن دسته از شهرستان هایی که تا قبل از برگزاری جشنواره استانی ۱۴۰۱ اقدام به برگزاری جشنوارۀ تئاتر استانی نموده‌اند، می‌توانند اثر برگزیدۀ آن جشنواره را از طریق معرفی نامه از طرف دبیرخانه جشنواره مد نظر به دبیرخانه جشنواره ارسال و در بخش رقابتی جشنواره حضور داشته باشند.
۵- آثاری که در ادوار گذشتۀ تئاتر استانی و جشنواره بین المللی فجر توسط گروه متقاضی حضور داشته‌اند، نمی‌توانند در سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان غربی شرکت کنند.                                                      
۶- ارائه و تحویل مجوز کتبی نویسنده یا ناشر و مترجم برای شرکت در جشنواره از سوی کارگردان و گروه متقاضی به دبیرخانه جشنواره الزامی است.
۷- هر گروه راه یافته به سی و چهارمین جشنوارۀ تئاتر استان آذربایجان غربی، تا سقف ۵۰ میلیون ریال به عنوان کمک هزینه دریافت خواهد نمود.
۸- تنها مالک تایید اجرای عموم آثار نمایشی جهت شرکت در سی و چهارمین جشنوارۀ تئاتر استان آذربایجان غربی و همچنین حضور در چهل و یکمین جشنوارۀ بین المللی تئاتر فجر، درج اطلاعات آثار نمایشی در بازۀ زمانی اجرا در درگاه تئاتر آذربایجان غربی خواهد بود.
۹- هر کارگردان فقط با یک اثر نمایشی می‌تواند متقاضی حضور در جشنواره باشد.
۱۰- چنانچه در هر مرحله از انتخاب آثار، مغایرتی با بند‌های مذکور اثبات گردد، دبیرخانه جشنواره گروه نمایشی را از حضور در جشنواره‌ استانی و فجر باز خوهد داشت.
مهم : ارسال اثر به جشنواره به منزله قبولی تمامی قوانین، شرایط و ضوابط جشنواره می باشد.
 
مدارک الزامی و مورد نیاز :
۱- تکمیل فرم متقاضی حضور در جشنواره.
۲- مجوز کتبی نویسنده، ناشر یا مترجم. (شماره تماس نویسنده جهت تاید مجوز صادر شده اجرا الزامی می باشد.)
۳- یک نسخه از متن نمایشنامه.
۴- خلاصه نمایشنامه حداقل در ۱۰ سطر.
۵- خلاصه سوابق کارگردان.
۶- ارائه مجوز و پروانه اجرا از سوی شورای نظارت استان یا شهرستان.
۷- ارسال فیلم اثر با کیفیت مناسب در ۵ حلقه دی وی دی یا بصورت فلاش.
مهم : هرگونه نواقص در ارسال  مدارک الزامی و مورد نیاز منجر به حذف اثر در مرحله بازبینی خواهد شد.



گاهشمار جشنواره :
۱- آخرین مهلت ارسال فیلم اثر ۱۰ آبان ۱۴۰۱ می باشد.
۲- اعلام نتایج بازبنی آثار ۱۶ آبان ۱۴۰۱ می باشد.
۳- زمان برگزاری جشنواره ۲۶ الی ۲۹ آبان ۱۴۰۱ می باشد.
 
نشانی دبیرخانه : آذربایجان غربی – ارومیه – جهار راه شهید باهنر(چهار راه آپادانا) – مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان ارومیه – طبقه دوم - انجمن نمایش استان آذربایجان غربی – کد پستی ۵۷۱۵۷۶۳۸۶۷
شمارۀ تماس : ۰۴۴۳۳۴۵۹۰۰۷ شماره همراه : ۰۹۱۴۹۷۵۴۸۷۹ 
مهم : هرگونه شرایط پیش بینی نشده جزو شرایط جشنواره است و متعاقبا توسط دبیرخانه جشنواره اعلام می‌شود.




نظرات کاربران