در حال بارگذاری ...

سیاوش منگور کردستانی: پیرانشهر میزبان شایسته‌ای خواهد بود

معاون سیاسی اجتماعی فرومانداری پیرانشهر در نشست شوارای اداری شهرستان با دبیرخانه نخستین جشنواره تئاتر خیابانی «زاب» گفت: بسترهای مناسب جهت برگزاری جشنواره فراهم خواهد شد.

به گزارش خبر‌نگار ایران تئاتر در استان آذربایجان‌غربی، ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ شورای اداری شهرستان با دبیرخانه جشنواره استانی خیابانی «زاب»، به ریاست معاونت سیاسی-اجتماعی فرمانداری پیرانشهر تشکیل و امکانات کلیه ادارات مرتبط، به برگزاری هرچه بهتر این رویداد هنری اختصاص بررسی شد.
این نشست با معرفی رویداد نمایش خیابانی زاب توسط تسبیحی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد آغازشده و با گزارش تفصیلی محمد خرد و شورش سکری، دبیر و دبیر اجرایی جشنواره از روند فعالیت‌های دبیرخانه ادامه پیدا کرده و اهم موضوعات اجرایی، مالی، اسکان و ایاب و ذهاب، با مدیران فرهنگی، اداری، امنیتی و اجرایی شهرستان مورد رایزنی قرار گرفت.
دکتر منگور کردستانی :دبیر خانه جشنواره «زاب» مهمترین موضوع را جهت رقابت هنری تحت عنوان (آسیب‌های اجتماعی) برگزیده اند که واقعا جای تقدیر دارد.
سپس دکتر سیاوش منگور کردستانی معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان پیرانشهر در این نشست اظهار داشت: شاهد رویدادی بسیار مهم و میمون هستیم با حضور هنرمندانی از سطح استان و با موضوعی ارزشمند امیدواریم میزبان شایسته‌ای باشیم.
 
منگور کردستانی در ادامه افزود، با برشمردن جدی‌ترین آسیب‌های اجتماعی روز، که نیاز به توجه ویژه نهادهای مردمی و دولتی دارد، امیدواریم که این حرکت هنری و فرهنگی، بتواند در روشنگری سویه‌های مختلف آسیب‌ها و معضلات اجتماعی، کارگر افتد.
منگور کردستانی در پایان خاطرنشان کرد:  تمام سعی و تلاش مسئولین شهرستانی در جهت هر چه بهتر به سرانجام رساندن جشنواره تئاتر خیابانی زاب بی‌گمان دغدغه اصلی ما خواهد بود.که بی‌شک کارنامه هنری بی‌نظیری را در شهرستان پیرانشهر با همت هنرمندان این عرصه به ثبت خواهیم رساند.
شورای شهر و شهرداری پیرانشهر، و اداره‌ی میراث فرهنگی، این گام را فرصتی مغتنم و قابل‌توجه ارزیابی کرده و شهرداری و بخشداری لاجان نیز، به‌عنوان میزبان بخش خارج از مرکز این رویداد، آمادگی خود را برای برگزاری آن اعلام نمودند.
در پایان امید خاک‌پور مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان‌غربی ضمن تقدیر و تشکر از ارگان‌های حاضر در نشست در حمایت و همراهی از این رویداد در خصوص اهمیت تئاتر خیابانی و اهمیت آن اظهار داشت: تئاتر خیابانی برخاسته از دل اجتماع است و همواره توانسته با به چالش کشیدن معضلات اجتماعی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی کارکرد بسزایی داشته باشد.
وی اضافه کرد برای رسیدن به این مهم باید مسئولین نیز همراه با هنرمندان درراه این آگاه‌سازی اجتماعی همراه باشند تا آسیب‌ها و‌ معضلات کاهش و برطرف شود.
خاک‌پور در خاتمه عنوان کرد اراده  اداره کل فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی استان حمایت قاطع از این جشنواره و ادوار آتی خواهد بود.
نخستین جشنواره تئاتر خیابانی استانی «زاب» شهرستان پیرانشهر از ۱۶ الی ۱۸ مهرماه ۱۴۰۱ با حضور گروه‌های خیابانی استان در شهرستان پیرانشهر برگزار می‌شود.

 




نظرات کاربران