در حال بارگذاری ...
رئیس اداره فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی شهرستان خبرداد

تخصیص بودجه 500 میلیون تومانی برای تجهیز سالن آمفی تئاتر اشنویه

رئیس اداره فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی شهرستان اشنویه در حضور مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی استان و جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر شهرستان، قول داد تجهیز و توسعه و مرمت سالن آمفی تئاتر که آرزوی دیرینه هنرمندان شهرستان اشنویه است، عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان‌غربی، ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ ، با حضور  رئیس اداره فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی شهرستان و جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر تئاتر اشنویه هنرمندان هنرهای نمایشی شهرستان اشنویه نشستی صمیمی با مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی استان برگزار کردند. این نشست در محل مجتمع فرهنگی هنری شهرستان برگزار شد.
در این نشست حسین خلیفه مسئول دفتر هنرهای نمایشی شهرستان اشنویه شمه‌ای از فعالیت گروه‌های هنری و نمایشی را در طی سال‌های اخیر بیان کرد و به موانع سر راه هنرمندان و به ویژه عدم توجه و حمایت بایسته و شایسته و همچنین مطالبات بر حق  این قشر پرداختند که اهم آنها را چنین می‌توان نام برد:
 -اجرای کلاسهای آموزشی توسط افراد آکادمیک و متخصص در این حوزه.
-اجرای دوره های مختلف تئاتر جهت ارتقای سطح تئاتر شهرستان.
-حذف نگاه ابزاری به هنرمندان و ارتقای جایگاه واقعی آنان.
-برطرف نمودن ضعفهای فیزیکی سالن مجتمع که چندین سال است عاطل مانده و واقعا امکانات آن در شان هنر شهرستان نیست.
-پیگیری تسهیلات به ویژه مسکن هنرمندان و  هزینه زیاد بیمه آنان.
-اجرای کارگاههای مختلف و مستمر با تدریس و اجرای  متخصصین و در صورت امکان مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی استان خاک‌پور.
-پیگیری مطالبات مطرح شده طوری کە با مطرح نمودن آنها در استان و دیدار با مسئولین کشوری، جامه عمل پوشانده شود و در حد حرف باقی نماند.

در بخشی دیگر هر یک از هنرمندان حاضر به بیان درخواست‌ها و مشکلات حوزه کاری خویش پرداختند و تاکید قاطبه هنرمندان، جامه عمل پوشاندن به مطالبات چندین ساله آنان بود.
همچنین دانا رئیس اداره فرهنگ شهرستان نیز به تشریح کارهای انجام گرفته در حوزه هنرهای نمایشی شهرستان پرداخت و تاکید کرد که در روزهای آتی با تصویب بودجه ٥٠٠ میلیون تومانی که برای تجهیز سالن اجتماعات اداره فرهنگ اختصاص یافته، انشالله کارهای تجهیز و توسعه و مرمت سالن آمفی تئاتر که آرزوی دیرینه هنرمندان شهرستان است، عملیاتی شود.
در پایان نیز امید خاک‌پور ضمن تشکر و ابراز خرسندی از دعوت هنرمندان اشنویه، یادآور شد که با توجه به قدمت شهرستان، هنر آن آنچنانکه باید و شاید، توسعه و پیشرفت نداشته است وی تاکید کرد که هنرمندان باید با شرکت در دوره‌های مختلف و مجهز شدن به ملزومات و علم روز هنر و حوزه‌های مختلف آن، در پی شناساندن و پیشبرد و توسعه هنرهای نمایشی به ویژه تئاتر باشند که این کار علاوه بر حمایت نهادهای ذیربط، بلند همتی و تلاش وافر خود هنرمندان را نیز می‌طلبد.
وی تاکید کرد که باتوجه به استقبال شهروندان اشنویه از ژانر کمدی در هنرهای نمایشی، می‌توان از این پناسیل برای جذب مخاطب در سایر ژانرها نیز استفاده کرد و از آن برای پیشبرد اهداف نمایش در ژانرهای تراژدی، تراژدی کمدی و حتی درام، بهره برد.
مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی استان ابراز علاقه و آمادگی کرد که در هر زمان و مکان در خدمت پیشبرد هنر و مطالبات هنرمندان اشنویه و استان است و از جایگاهی که دارد به نحو احسن برای پیگیری و احقاق مطالبات هنرمندان شهر و استان استفاده خواهد کرد.




نظرات کاربران