در حال بارگذاری ...
هم‌زمان با جشنواره تئاتر خیابانی نالشکینه بوکان

ورکشاپ ایده تا اجرا در خیابان برگزار شد

در حاشیه برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی نالشکینه بوکان، با تدریس پژمان شاهوردی ورکشاپ تخصصی تئاتر خیابانی از‌ ایده تا اجرا در خیابان، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از آذربایجان‌غربی، در دومین روز از برگزاری این جشنواره در ۵ تیرماه ۱۴۰۱ در روز دو‌م جشنواره ورکشاپی تحت عنوان «تئاتر خیابانی از‌ ایده تا اجرا در خیابان» توسط پژمان شاهوردی یکی از دوران جشنواره برگزار شد.

در این ورکشاپ با پرداختن به تاریخچه تئاتر خیابانی از ابتدا تا اکنون، و همچنین برسی تئاتر خیابانی ایران و جایگاه آن در تئاتر دنیا برای علاقمندان تشریح و سپس به برسی شیوه های اجرایی مختلف تئاتر‌ خیابانی پرداخته شد  و درپایان مشخصه های بارز یک اثر خیابانی مورد ارزیابی قرار گرفت، آگوستوبال و شیوه های مختلف اجرای او برسی شد و پاسخ به سوالات هنرمندان نیز از‌ دیگر بخش‌های این ورکشاپ بود.

پژمان شاهوردی مدرس این کارگاه، کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی، چاپ چندین نمایشنامه، نویسندگی بیش از  ۵۰ نمایشنامه خیابانی و صحنه‌ای، برگزیده مدال طلا و نقره جشنواره بین‌المللی دربندیجان کردستان، نویسنده و کارگردان برگزیده جشنواره بین‌المللی فجر ۹۶ بخش خیابانی، نویسنده برتر و کارگردان  برگزیده فجر ۹۷ بخش خیابانی و   ۵۰ تندیس مقام اول از جشنواره‌های مختلف تئاتر خیابانی و ... را در کارنامه خود دارد.




نظرات کاربران