در حال بارگذاری ...
در پلاتو هنر اجرا شد

نمایشنامه خدای کشتار با هدایت آرمان ولیزاده در ارومیه خوانش شد

جلسه ی نمایشنامه خوانی نمایشنامه خدای کشتر نوشته ی یاسمینا رضا و هدایت آرمان ولیزاده در پلاتو هنر مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد ارومیه برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان آذربایجان‌غربی نمایشنامه خدای کشتار نوشته ی یاسمینا رضا و با هدایت آرمان ولیزاده در تاریخ 4 و 5 خرداد ماه 1400 در محل پلاتو هنر  مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد ارومیه خوانش شد .

پسر یازده سالهٔ خانوادهٔ رایل با چماق  دو دندان هم‌کلاسی خود را شکسته است. خانوادهٔ رایل برای دل‌جویی و تفاهم به خانهٔ خانوادهٔ هویل می‌آیند. در آغاز روابط بسیار متمدنانه است اما کم‌کم خشونت موجود در روابط و وحشی‌گری نامتمدنانه‌شان بروز می‌کند و وضعیتی بسیار کمیک و در عین حال تاسف‌بار به‌وجود می‌آورد.

تم اصلی این نمایشنامه را می توانیم "اختلافات دائمی" بدانیم. فردگرایی یا تقسیم بندی یا مرزبندی برای احراز هویت های هم فردی و هم اجتماعی پایه و اساس اختلافات می شود. مجموعه ی فرم و محتوا، (روایت تک پرده ای، حماقت آشکار آدم ها، مسئله ی تخاصم و تضاد در اصل زندگی، تفاوت ظاهر و باطن، سلطه و برتری جویی و تحقیر دیگران، حذف فیزیکی و جنگ های منطقه ای، جدال های کودکانه، صلح طلبی ناکارآمد، تضادهای زنان و ...) ما را به یک کُلیّت می رساند: "گروتسک"
 نمایشنامه خوانی " خدای کشتار " 

نویسنده : یاسمینا رضا
مترجم : مائده طهماسبی

هدایت خواشگران: آرمان ولیزاده

موسیقی : آیدین صبحی افشار

خوانشگران : 
فاطمه شکری
آذین افشار
عمران خمویی
آرمان ولیزاده

مکان : پلاتو هنر، مجتمع فرهنگی هنری، چهار راه آپادانا
زمان : ۴ و ۵ خرداد، ساعت ۱۹




نظرات کاربران