در 34 جلسه و با تدریس مهرداد سعادت
دوره بازیگری پایه در ارومیه برگزار شد

48566b6c-47da-4081-bc08-568ce741f941

c332c2e1-ae60-41ba-ae59-a8d9cecca573

1a7b89b3-6a38-4577-bed6-ee0380e39a97

5a150d94-94e0-4aa3-981f-5d3cc2a8dd0b

58def6ee-bc3c-49cb-8021-324105b6714e

9b247332-9fd5-4cec-a8bb-332cc9fb12f8

5f6037f6-c727-4690-a5c8-769b60f67882

7a462fc5-d114-4bc0-a700-c27ee9948ab1

4b7a569b-cf9f-42dc-9015-d107e6db9193

21e83d66-f001-4ceb-98a5-c9b741aff6c4

71b23552-e201-4950-9834-95f6862e6211

443868e2-48db-4eb0-b192-0aa6d286887f

fb0804a1-c2bf-4bba-8264-0200a0e573af

baedb490-15dc-46fb-8803-d05f3c2f2a39

dd333353-5aae-4f7a-a766-809fed838f64

fac40219-5a4a-4d24-befc-11b6d28b372d

cfbeb009-9354-44ad-96f4-cd2a8e2a6a22
دوره ی بازیگری پایه با تدریس مهرداد سعادت و حضور هنرجویان زیر نظر انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان غربی به مدت ۶۸ ساعت در ۳۴ جلسه در ارومیه برگزار شد
به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان آذربایجانغربی به نقل از انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجانغربی دوره ی بازیگری پایه در ترم اول با مدرسی مهرداد سعادت با حضور هنرجویان زیر نظر انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان غربی به مدت 68 ساعت در 34 جلسه در ارومیه برگزار شد
مهرداد سعادت مدرس دوره در این باره گفت : دوره ی بازیگیری پایه در ترم اول با سر فصل های
مواجهه با خود
تربیت حس
بدن
گوش دادن
بیان
و بداهیه پردازی
به مدت 68ساعت در 34 جلسه برگزار شد.
و طی آن تمریناتی در جهت شناخت و مواجهه با خود، عبور از عادت های روز مره، ذهن اگاهی و تن اگاهی، تمرینات بدنی، تقویت عضلات، میم، اتود های بداهه با استفاده از بدن و تمرینات ذهنی، شناخت حواس پنج گانه، دریافت محرک های محیطی و درونی، فراخوان هایی برای بازیابی عواطف، همچنین ژست های روانی و حرکت به سمت یک حالت خنثی یا با توجه به آموزه های ژاک لوکوک صفحه ی سفید، برای گام بعدی یعنی مواجه با نقش و کاراکتر صورت گرفت. (آماده سازی و کار روی بازیگر)
همچنین در این مسیر هنرجویان با مفاهیمی چون مشاهده، کنش، تعلیق، کشمکش، مقاومت، نیرو، انرژی، پرتو افکنی، ارتباط، فضا، ریتم و حالت گذار و تمپو آشنا و از آنها در تمرینات عملی بازیگری بهره بردند.
در طول دوره تنها یک نکته مورد تاکید هر روزه قرار میگرفت؛ و آن گوش دادن نه فقط شنیدن بود. همچنین مشاهده کردن و نه فقط دیدن و تمام تلاش ما توجه به این نکته بود
در خلال جلسات تمرین، مباحث مربوط به تاریخ تئاتر، ژانر ها و سبک های نمایش نامه و گونه ها و سبک های اجرا مورد بحث و تحقیق قرار گرفت.
علاوه بر آن تمرینات بیانی و تکنیک بیانی از تمرینات تنفسی و آوایی تا کار روی حروف، کلمات، خوانش شعر، بحر طویل و متن ادبی به جهت دریافت و انتقال مفهوم گفتار انجام شد.
همچنین کار روی اتود های بداهه، درک موقعیت و حضور در موقعیت انجام شد.