در حال بارگذاری ...
نگاهی به ایده تا اجرا

استقبال هزار تماشاگر از جشنواره نمایشنامه‌خوانی «برف» پیرانشهر

جشنواره نمایشنامه‌خوانی «برف» پیرانشهر توانست طی سه روز نزدیک به هزار علاقمند به تئاتر را گردهم آورد تا در کنار هم به مشاهده‌ی آثار اجرا شده بپردازند و همین موضوع بدون شک از مهم‌ترین دستاوردهای این جشنواره است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از آذربایجان غربی، در مهرماه سال ۱۴۰۰ و‌پس از بازگشایی مجدد سالن‌های تئاتر و رایزنی و‌مشورت با انجمن هنرهای نمایشی استان و‌ اداره فرهنگ و ارشاد پیرانشهر، تصمیم بر آن شد تا با شعار «تئاتر برای همه»، کارهای کارگاهی هنرجویانی که در  چند دوره ورکشاپ بازیگری سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ شرکت کرده بودند، در قالب یک جشنواره ارائه گردد.

بر همین اساس فراخوان این جشنواره تنظیم و منتشر شد که طی آن در هفته دوم بهمن ماه ۱۰ اثر  به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. هیأت بررسی آثار متشکل از سامان ارمی و حامد اسماعیل وند، ۶ اثر را برای اجرا در این رویداد برگزیدند.
این جشنواره که قرار بود ۲۶ الی ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ برگزار شود، پس از اوج گیری بیماری امیکرون، به فروردین ۱۴۰۱ موکول شد.
در همین فاصله یک ماه و نیم تا شروع این رویداد، دبیرخانه جشنواره که متشکل از جوانان پر انرژی و  هنرمند پیرانشهری بود، با پیشنهاد افراد شرکت کننده در جشنواره و طی رایزنی با هنرمندان و اساتید استان ، رویکرد خود را از حالت رقابتی خارج و به غیر رقابتی تغییر داد. پس از آن با برنامه ریزی دقیق پیرامون نحوه‌ی اجرای آثار، مدیریت رسانه ای و‌تبلیغات، تعامل با مردم ، مدیریت ورکشاپ‌های آموزشی، گروه های مهمان، جدول اجرایی و.... زمینه‌ی لازم برای برگزاری بهتر این جشنواره فراهم گردید.
این جشنواره با حضور شش گروه از پیرانشهر و سه گروه از شهرهای مهاباد، بانه و شاهین دژ در ۹ الی ۱۱ فروردین برگزار شد که در بین اجرای گروه ها، هیأت تحلیل و  بررسی آثار، متشکل از ابراهیم ابراهیمی، مهرداد سعادت و محسن مصطفی پور به تشریح نقاط ضعف و قوت خوانش ها می‌پرداختند.

در کنار این مهم چهار ورکشاپ آموزشی نیز با حضور علاقمندان و با محوریت های مقدمات بازیگری ، بازیگری پایه، خاستگاه نمایشنامه خوانی و اصول نورپردازی برگزار شد.
این رویداد توانست طی سه روز نزدیک به هزار علاقمند به تئاتر را گردهم آورد تا در کنار هم به مشاهده‌ی آثار اجرا شده بپردازند و همین موضوع بدون شک از مهم‌ترین دستاوردهای این جشنواره است.
در پایان و آیین اختتامیه این‌ جشنواره نیز که با حضور مسؤولان و اصحاب فرهنگ و‌رسانه ی استان و شهرستان برگزار شد، از همه افرادی که به هرنحوی برای برگزاری این جشنواره تقبل زحمت کرده بودند و‌ نیز از تمامی هنرمندان حاضر در جشنواره با اهدای لوح یاد بود تقدیر به‌عمل آمد.




مطالب مرتبط

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان غربی؛ نمایش «بازگشت» به نویسندگی و کارگردانی آلان آلانی از 1 تا 10 آذر ماه 1402 در محل آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد شهرستان اشنویه به روی صحنه رفت . ...

|

نظرات کاربران