در حال بارگذاری ...
در نشست با نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد

اختصاص بودجه ۲۰ میلیارد ریالی به بخش هنر شهرستان بوکان

حاج انور حبیب زاده نماینده شهرستان بوکان در مجلس شورای اسلامی در نشست با هنرمندان تئاتر این شهرستان گفت: دو میلیارد تومان به ساخت خانه هنرمندان در بوکان اختصاص می‌دهیم و ساخت این خانه را زمین متعلق به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را آغاز می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از  آذربایجان‌غربی به نقل از دفتر هنرهای نمایشی شهرستان بوکان، حاج انور حبیب زاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی  در جلسه هم اندیشی با هنرمندان شهرستان بوکان که در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد و چهار ساعت به طول انجامید، ضمن اشاره به پایین بودن سرانه فضاهای فرهنگی در بوکان افزود: امسال نیز ۲۰ میلیارد تومان در اختیار بنده قرار گرفته است که دو میلیارد تومان آن را به ساخت خانه هنرمندان در بوکان اختصاص می دهم و ساخت این خانه را زمین متعلق به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را آغاز می کنیم.
حبیب زاده با اشاره به مطالبات و گلایه های مطرح شده توسط هنرمندان گفت: ملاقاتی را با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگ می کنم و روسای پنج انجمن هنری فعال بوکان نیزدر این دیدار حضور خواهند داشت تا مطالبات خود را مطرح کنند.
هنرمندان در این نشست از فضای هنری کشور که به گفته آنها سبب شده دیگر آثار فاخر هنری در عرصه های مختلف تولید نشود و هنر به سمت ابتذال حرکت کند، به شدت انتقاد و هم‌زمان از سختگیری‌های سلیقه ای در آذربایجان غربی برای صدور مجوز های مختلف گلایه کردند و خواستار برقراری ارتباط مستمر و مداوم با اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی شدند.
برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی در بوکان، ساماندهی بیمه هنرمندان، برگزاری جشن‌های شاد برای کودکان، احداث کتابخانه و تجهیز سالن‌های تئاتر بوکان بخشی دیگر از مطالبات هنرمندان بود که در این نشست مطرح شد.




مطالب مرتبط

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان غربی؛ نمایش «بازگشت» به نویسندگی و کارگردانی آلان آلانی از 1 تا 10 آذر ماه 1402 در محل آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد شهرستان اشنویه به روی صحنه رفت . ...

|

نظرات کاربران