در حال بارگذاری ...
با حضور مسئولان و هنرمندان برگزار شد

اختتامیه نخستین جشنواره نمایشنامه‌خوانی برف پیرانشهر با رویکرد تحلیلی-آموزشی

با حضور مسئولان شهرستانی،استانی، هنرمندان و علاقمندان آیین اختتامیه نخستین جشنواره نمایشنامه‌خوانی شهرستانی «برف» پیرانشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان آذربایجان‌غربی به نقل از دبیرخانه نخستین جشنواره نمایشنامه‌خوانی شهرستانی «برف» پیرانشهر پنج‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ پس از سپری شدن ۳ روز از جشنواره و اجرای هشت اثر در این جشنواره که به همت اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی،شورا و شهرداری،شرکت پیشرو تجارت و انجمن هنرهای نمایشی اجرایی شد،برگزاری ورکشاپ‌های متعدد آموزشی و نیز برگزاری جلسات تحلیل و بررسی آثار اجرا شده این رویداد با استقبال گسترده‌ی مردم شریف پیرانشهر مواجه شد که طبق آمار تقریبی ارایه شده توسط دبیر جشنواره توانست توجه حدود ۱۰۰۰ نفر از علاقه‌مندان به این هنر را به خود جلب کند.
در این مراسم که با حضور مسوولین استانی و شهرستانی،هنرمندان و خانواده‌های گرامی‌شان،اصحاب فرهنگ و رسانه و جمع کثیری از علاقه‌مندان به تئاتر برگزار شد در ابتدا موسی تسبیحی،دبیر جشنواره گزارش کاملی از آنچه در این جشنواره گذشت را ارایه داد. پس از آن صفر تفاخر به نمایندگی از اعضای شورای شهرستان طی سخنانی بر اهمیت کار فرهنگی و هنری در پیرانشهر تاکید نموده و اظهار نمود این امر یکی از وظایف شورا و شهرداری است که در آینده توجه جدی‌تری به این مقوله خواهد شد.
در ادامه سیاوش منگورکردستانی،معاونت فرمانداری شهرستان پیرانشهر با ایراد سخنانی ضمن تشریح سیاست‌های کلان دولت در زمینه‌ی وجود عزم جدی برای حل مشکلات مردم ابرازی امیدواری کرد که با رفع موانع و کمبودهای زیرساختی در زمینه‌ی فرهنگ و هنر در آینده شاهد تعدد برگزاری این جشنواره‌ها شور و نشاط را در جامعه جاری ساخت.
امید خاکپور،مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان که در این مراسم حضور داشت ضمن تشکر از حامیان این جشنواره و خانواده‌های هنرمندان از مسوولین شهرستان،درخواست نمود که برای استمرار این رویداد فرهنگی عزم جدی و توجه بسیار بیشتری عنایت کنند و نیز افزود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن هنرهای نمایشی استان از برگزاری مراسمات و جشنواره‌هایی که در چهار چوب درست و تعریف شده و با اهداف درست تعریف شده باشد حمایت خواهد کرد.
نماینده مردم شریف پیرانشهر و سردشت و نیز فرماندار شهرستان که در ادامه مراسم شرف حضور یافته بودند،با امضای پوستر جشنواره،حمایت خود را از این رویداد اعلام کردند.
اما اتفاق جالب توجه در این اختتامیه حضور جامعه‌ی توانخواهان بعنوان مهمان ویژه بود. برای اولین بار در سطح کشور و با تصمیم دبیرخانه‌ی این جشنواره و همکاری اداره‌ی فرهنگ و ارشاد،انجمن هنرهای نمایشی و با مشاوره از جامعه‌ی توانخواهان تصمیم بر ایجاد یک ساز و کار دائمی برای این بزرگواران گرفته‌شد بدین صورت که آنها بتوانند در همگی سالن‌های تئاتر استان با اختصاص جایگاه‌های ویژه به‌راحتی حضور پیدا کنند. دکتر میلاد روشن‌دل برای ایجاد این ساز و کار بعنوان نماینده‌ی جامعه‌ی توانخواهان در انجمن‌‌هنرهای نمایشی پیرانشهر انتخاب گردید.
مهرداد سعادت بعنوان نماینده هیات تحلیل و بررسی آثار بیانیه هیات تحلیل و بررسی آثار این جشنواره را قرائت نمودند و مواردی را جهت بهترشدن آثار،به هنرمندان شرکت کننده ارائه نمودند.
در پایان این مراسم از هیات تحلیل و بررسی آثار،اعضای دبیرخانه و تمامی هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره از سوی دبیرخانه با اهدای لوح یادبود تجلیل بعمل‌آمد.




نظرات کاربران