در حال بارگذاری ...
با حضور مسئولان و هنرمندان استان برگزار شد

جشن روز ملی هنرهای نمایشی ایران و روز جهانی تئاتر در آذربایجان‌غربی

برگزاری جشن روز ملی هنرهای نمایشی ایران همزمان با روز جهانی تئاتر در استان آذربایجان‌غربی و تقدیر از جمعی از افتخار آفرینان و فعالان این عرصه با حضور بسیار پر شور هنرمندان تئاتر استان .

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از استان آذربایجان‌غربی،  هفتم فروردین ۱۴۰۱ انجمن هنرهای نمایشی استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی روز ملی هنرهای نمایشی را هم‌زمان با روز جهانی تئاتر را جشن گرفتند.

علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی و امید خاک‌پور مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان‌غربی از سخنرانان این مراسم بودند.

خاکپور گزراشی از عملکرد هنرهای نمایشی استان در یکسال گذشته را ارائه داد و با بیان اینکه با همت هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی اوضاع کمی و به خصوص کیفی تئاتر استان در سطح کشور در جایگاه خوبی قرار گرفته است و در ارتباط با نیاز ها و برنامه ریزی ها و چشم انداز تئاتر استان در سال های آتی سخن گفت.

وی با تشکر از پژوهشگران تئاتر استان که در سال های گذشته قدم های بسیار قابل توجهی در مقوله ی آموزش برداشته اند، بر لزوم اهمیت بخشیدن به این حوزه تاکید کرد. 

خاکپور همچنین برگزاری جشنواره های مختلف شهرستانی در سطح استان در یک سال گذشته را اقدامی بسیار با ارزش خطاب کرد و آن را حاصل برنامه ریزی های صحیح انجمن هنرهای نمایشی استان ، همت تمامی هنرمندان و حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و بر لزوم تداوم برگزاری این جشنواره ها تاکید کرد.

در ادامه  پیام روز جهانی تئاتر که به قلم  پیتر سِلرَس به نگارش در آمده بود، توسط فریدون سید سیاح از هنرمندان پیشکسوت و اساتید هنرهای نمایشی قرائت شد و‌ همچنین پیام  روز ملی هنرهای نمایشی ایران که به قلم رضا بابک هنرمند ارزنده ی کشور منتشر شده بود،توسط رزیتا پورحسن هنرمند پیشکسوت و فعال هنرهای نمایشی قرائت شد .

در این مراسم تیزرهایی از عملکرد و فعالیت‌های انجمن هنرهای نمایشی استان در یکسال گذشته پخش شد و در پایان نیز از جمعی از افتخار آفرینان، فعالان و پیشکسوتان تئاتر استان تجلیل گردید.
 




مطالب مرتبط

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان غربی؛ نمایش «بازگشت» به نویسندگی و کارگردانی آلان آلانی از 1 تا 10 آذر ماه 1402 در محل آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد شهرستان اشنویه به روی صحنه رفت . ...

|

نظرات کاربران