در حال بارگذاری ...
اثری از گروه تئاتر ایلقار

نمایش "داغلار قیزی ریحان" به زبان ترکی در ارومیه به روی صحنه رفت

نمایش "داغلار قیزی ریحان" به نویسندگی علی قبچاق و کارگردانی حسن رجبی و محرم ایرانجو به زبان ترکی در ارومیه به اجرا در آمد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان غربی نمایش داغلار قیزی ریحان کاری از گروه تئاتر ایلقار ارومیه نوشته علی قبچاق و کارگردانی حسن رجبی و محرم ایرانجو از تاریخ 29 بهمن ماه تا 3 اسفند ماه در تالار شمس مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد ارومیه به روی صحنه رفت .

نمایش روایت دختری به نام ریحان در آذربایجان است که برای خواستگارهایش شرط گرفتن ماهی از رود ارس وسپس مسابقه اسب دوانی میگذارد . ریحان و تارخان هر دو عاشق همدیگر هستند اما به سبب رسوم این مسابقات برگزار می شود. در هر دو مسابقه  تارخان  برنده میشود. در روز عروسی داشناکهای ارمنی به روستای آنها حمله کرده وخانواده ریحان و نامزدش تارخان رو کشته و ریحان را دستگیر میکنند. ریحان در فرصتی فرار کرده و به کوه پناه میبرد وجوانهای زیادی از آذربایجان با او همقدم شده و با داشناکها میجنگند وانتقام میگیرند در آخر ارتش روسیه با اردوی ریحان به جنگ وارد میشود و باحیله ریحان را دستگیر میکند وچون ریحان در آن زمان یک قهرمان شده بود به خاطر ترس از قیام  مردم او را  نمی کشند و به اوکراین تبعید میکنند و ریحان در یک کلیسای مخروبه به زندگیش ادامه میدهد .
بازیگران:  النا جمشیدی، میلاد ابراهیمی ،علی رجبی ،مبینا رضایی، عسل جعفری، نسرین حیدری، ، هستی علیزاده ، سجادخلیلی،فرهادمیرزازاده و عاشق شهرام محمودی
بازیگران خردسال: نازنین آهنی و امیرارسلان رجبی
موسیقی: جعفر مختارپور ، توحید محمدنژاد و عاشق شهرام محمودی
نورپرداز: وحید جباری
دستیار کارگردان: لیلا رفعت نژاد و سالار تیموری
طراح صحنه و لباس: حسن رجبی و محرم ایرانجو
ساخت دکور و تدارکات: بهنام شیخلو




نظرات کاربران