در حال بارگذاری ...
کارگردان «تیمار» معرفی شده از آذربایجان غربی در گفت و گو با ایران تئاتر :

در جشنواره‌های کشوری شاهد آثار نمایشی بسیار ارزشمندی از شهرستان‌ها بوده‌ایم

سامان حسن زاده کارگردان نمایش «تیمار» گفت: جشنواره تئاتر فجر می‌تواند جایی برای آشنایی، تبادل اطلاعات، تبادل تجربه و همفکری و هم دلی اهالی تئاتر در سراسر کشور باشد، که این خود می‌تواند در کیفیت آثار راه یافته تاثیر به سزایی داشته باشد .

سامان حسن‌زاده متولد ۱۳۶۱ است که فعالیت حرفه‌ای و هنری را از سال ۱۳۸۳ با انجمن نمایش ارومیه آغاز کرد و در زمینه‌های کارگردانی، بازیگری و طراح صحنه تئاتر فعالیت می‌کند.از جمله آثار او می‌توان به: کارگردانی و بازی نمایش محاق،کارگردانی و بازیگری نمایش مار و زنجیر،کارگردانی و بازی نمایش زندگی دیگران،کارگردانی و بازیگری نمایش رهگذر،کارگردانی و بازی در نمایش هجرت، بازی در نمایش‌های،اتوبان،دایرگی،چشم‌های از جنس هیچکس،امید,ایلقار،جنگ و گنج و.. اشاره کرد.
سامان حسن زاده که عضو هسته مرکزی گروه تئاتر اتود یکی از موفق ترین گروه های تئاتر استان است امسال به عنوان اثر برگزیده استان آذربایجان غربی برای کارگردانی و نویسندگی  نمایش «تیمار» به دبیرخانه فجر معرفی شده‌است، به همین بهانه خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان غربی  با او  گفت و گویی کرده است که می‌خوانید:

انتخاب به عنوان برگزیده تئاتر استان و معرفی به دبیرخانه جشنواره چه اعتباری برای شما به ارمغان آورد و آیا مسئولیت شما را در قبال ارتقا تئاتر استانتان سنگین کرد یا خیر؟
یکی از اتفاقات مهم در هر استان در کشور عزیزمان، مسئله‌ای به عنوان جشنواره تئاتر استانی است که همیشه مقدمه‌ای است برای ارزیابی حرفه‌ای و حضور در جشنواره‌های کشوری و به خصوص جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر. من فکر می‌کنم که حضور در جشنواره معتبر و ریشه داری چون جشنواره تئاتر فجر برای همه هنرمندان حائز اهمیت است از این رو حضور در این جشنواره می‌تواند بر ارتقای اثر و ارزشیابی بیشتر و بهتر تاثیر گذار باشد. من و گروه این وظیفه را داریم که اجرایی در خور توجه و ارزشمند را در جشنواره تئاتر فجر را به نمایش بگذاریم و قطعا برای ما افتخار بزرگیست که در جمع هنرمندان توانمند کشور حضور داشته باشیم و در ادامه دقت بیشتری را در انتخاب اثر و چگونگی اجرا و خروجی اثر نمایشی را داشته باشیم.

به طور کلی اهمیت راه یابی به جشنواره بین المللی فجر برای هنرمندان شهرستانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
همیشه ما در جشنواره‌های کشوری شاهد آثار نمایشی بسیار ارزشمندی از شهرستان‌ها بوده‌ایم و قطعا حضور در جشنواره تئاتر فجر می‌تواند جایی برای آشنایی،تبادل اطلاعات،تبادل تجربه و همفکری و هم دلی اهالی تئاتر در سراسر کشور باشد،که این خود می‌تواند در کیفیت آثار راه یافته تاثیر به سزایی داشته باشد.

اگر به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا کردید در زمان حضور چه مطالباتی دارید؟ 
گروه نمایشی درخواستی از اعضای محترم دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر دارد،که گروه‌های راه یافته به جشنواره بهترین ثمره از حضور در جشنواره را داشته باشند،چه از لحاظ دیدن آثار دیگر شهرها و آثار تهران و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط اساتید به نام و مجرب و همچنین امکانات در خور و در شأن هنرمندان اعم از سالن، جای استراحت و اسکان در اختیار قرار بگیرد. که گروه‌های نمایشی بتوانند بدون دغدغه و مشکل به تماشای آثار جشنواره بپردازند.




مطالب مرتبط

پیکر صلاح‌الدین شیخ‌محمدی، هنرمند پیشکسوت، به خاک سپرده شد

پیکر صلاح‌الدین شیخ‌محمدی، هنرمند پیشکسوت، به خاک سپرده شد

پیکر صلاح‌الدین شیخ‌محمدی که روز جمعه 15 دی، در حال کار در یک پروژه سینمایی در زاهدان سکته مغزی کرد و درگذشت، به مهاباد انتقال یافت و روز دوشنبه 18 دی، با حضور جمع بزرگی از هنرمندان و مسئولان، در باغ فردوس این شهر، به خاک سپرده شد.

|

آثار جشنواره تئاتر مونودرام ژیوار مهاباد، آسیب‌شناسی شد

آثار جشنواره تئاتر مونودرام ژیوار مهاباد، آسیب‌شناسی شد

بختیار پنجه‌ای، عضو هیئت داوران چهارمین جشنواره تئاتر مونودرام ژیوار مهاباد، در نشستی تخصصی با حضور عوامل آثار اجرا شده در این رویداد، به آسیب‌شناسی حوزه‌های مختلفی چون نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه و نور پرداخت.

|

نظرات کاربران