در شماره ۲۶۲ ماهنامهی تخصصی تئاتر «نمایش» منتشر شد
مقاله « تئاتر دانشگاهی و حرفهای : مسئله متد » منتشر شد

در شماره ۲۶۲ ماهنامهی تخصصی تئاتر «نمایش» منتشر شد. 2

در شماره ۲۶۲ ماهنامهی تخصصی تئاتر «نمایش» منتشر شد. 3
ابراهیم ابراهیمی پژوهشگر و مترجم زبان فرانسه مقالهای را تحت عنوان « تئاتر دانشگاهی و حرفهای : مسئله متد » نوشته : رابرت آ . ژرمای از زبان فرانسه به زبان فارسی ترجمه کرده،
به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان آذربایجانغربی به نقل از دفتر هنرهای نمایشی شهرستان مهاباد، در این مقاله آمده است که :
رابرت ژرمای پژوهشگر و موسس تئاتر دانشگاهی در فرانسه است؛ این پژوهشگر در حوزهی تئاتر دانشگاهی به گفتهی خودش تمام تاریخ این نوع تئاتر را زیسته است و در این حوزه در کنفرانسها و سمینارهای بزرگ جهانی سخنرانی نموده و چندین کتاب منتشر کرده است؛این پژوهشگر بزرگ تئاتر دانشگاهی این نوع تئاتر را در سه دستهی تئاتر خودجوش،تئاتر آماتوری و تئاتر نیمه آماتوری دسته بندی میکند؛ از نگاه ژرمای تفاوت بین «تئاتر آماتور و تئاتر دانشگاهی» یک واقعیت است وی معتقد است که: بدون در نظر گرفتن تمایز کیفی به لحاظ زیبایی شناسی (در هر دو اردوگاه نمونه های خوب و بد وجود دارد - و این البته برای تئاتر حرفه ای صدق می کند!) تئاتر آماتوری دانشگاهی از لحاظ ، ماهیت (جامعه شناسی) ، هدف ، "زندگی تئاتر دانشگاه (تئاتر عملی در محیط دانشگاه) ، در اکثر موارد ، متفاوتتر از تئاتر آماتور غیر دانشگاهی است.این تمایز از دو سو قابل ملاحظه است، از یک طرف توسط جمعیتی که آن را تشکیل می دهند: اگر تئاتر آماتور اغلب از شرکت کنندگان از گروه های مختلف اجتماعی و / یا شغلی (از آرایشگاه تا کارمند بانک ، قصاب یا معلم محلی ...) تشکیل شده باشد ، همه گروه های سنی ، تئاتر دانشگاه ، برای بخشی از آن ، عمدتا در صفوف خود جوانان است که فعالیت اصلی آنها ... تحصیل است.و معمولا نمیتوان تحصیل را به عنوان یک حرفه در نظر گرفت. از طرف دیگر ، و به عنوان نتیجه ، تئاتر مورد استفاده این جوانان اغلب به دغدغه های دانشجویی آنها نزدیکتر است. که اینها از ادبیات ، روانشناسی ، جامعه شناسی ، پزشکی ، حقوق و غیره تأثیر می پذیرند ...