در حال بارگذاری ...
پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی برای روز جهانی تئاتر:

جامعه بدون توسعه فرهنگی نامتوازن است

دکتر ناصر خدایاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی ایران پیامی را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان غربی ، به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی ایران مورخه هفتم فروردین پیام دکتر ناصر خدایاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی منتشر گردید که به شرح زیر است:
ذکر روزی در تقویم جهانی  تحت عنوان "روز جهانی تئاتر" و در تقویم ملی بە نام "روز ملی هنرهای نمایشی" بی تردید نشانگر اهمیت و تاثیرگذاری انکار ناپذیر هنر تئاتر در روند توسعەی هر جامعە ای است؛ از این رو کە مبنا و پایەی توسعەی هر جامعەای فرهنگ است و بدون توسعەی فرهنگی، دیگر ابعاد و جوانب توسعه حتی در صورت تحقق، توسعه ی تک بعدی و یا نامتوازنی خواهد بود. از این رو جای آن دارد؛ این مهم در جامعەی اسلامی ما البته در مقیاسی وسیع تر و عمیق تر مورد توجە و اهتمام جدی قرار گیرد. شیوع ویروس کرونا در سالی که گذشت برای جامعەی تئاتری مسائل و مشکلاتی را بە همراە داشت؛ چرا کە ارائه تئاتر از راه ارتباط مستقیم و نفس بە نفس با مخاطبان و تماشاگران خود معنا و مفهوم می بابد. علاوه؛ محدودیت های اجتماعی ناشی از ویروس کورونا بیش از هر قشر دیگری هنرمندان بە خصوص هنرمندان تئاتر را با تنگناهای معیشتی سختی روبرو ساخت و این مسالە بار مسئولیتی بر دوش مسئولان جامعە بە خصوص مسئولان عرصەی فرهنگ را مضاعف  نمود کە تا حد امکان در  این روزگار تلخ، مرهمی بر زخم های این عزیزان باشند و به تعهدات خود در این راە عمل نمایند. از فرصت پیش آمده استفاده کرده و روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی را به یکایک اعضای جامعەی تئاتر استان آذربایجان غربی تبریک گفتە و سالی خوش و پر از رحمت و برکت را برای همەی شما عزیزان از خداوند تبارک و تعالی مسالت داریم.




مطالب مرتبط

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان غربی؛ نمایش «بازگشت» به نویسندگی و کارگردانی آلان آلانی از 1 تا 10 آذر ماه 1402 در محل آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد شهرستان اشنویه به روی صحنه رفت . ...

|

نظرات کاربران