در حال بارگذاری ...
پیام سی و دومین جشنواره تئاتر استان آذربایجان‌غربی

تئاتر در هر شرایطی پویا و ماندگار است

امید خاک‌پور دبیر سی و دومین جشنواره تئاتر استان آذربایجان‌غربی به مناسبت برگزاری این رویداد پیام خود را منتشر نمود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از آذربایجان غربی، امید خاک‌پور دبیر سی و دومین جشنواره تئاتر استان آذربایجان‌غربی با توجه به برگزاری جشنواره تئاتر استانی پیامی منتشر نمود و در متن این پیام آمده است که‌ :
تئاتر در درازنای تاریخ خود در کنار خلق اندیشه‌ها و انسان‌ها، در کنار تعامل با ابر ارگان‌های مؤثر جامعه همواره نسبت به بحران‌ها واکنش نشان داده و‌ فراتر از آن در جهت حل بحران‌های جامعه راهکار ارائه‌ داده است. حتا در موقعیت‌های خطیری چون امروزمان که هویت و اساس آن مورد سوال واقع شده یا تهدید شده است، تئاتر باز هم مانده است و پویا تر و مؤثر تر از قبل راهبر جامعه و‌ انسان باقی مانده است. اکنون، تقریبا تمامی جهان به یکسان درگیر ویروس کرونا شده و دیر زمانی است کنار هم بودن انسان‌ها عامل گسترش این ویروس بوده و به ناچار میان انسان‌ها فاصله‌ای به وجود آمده است. ویژگی‌های ذاتی چنین شرایطی و زمانه‌ای در تناقض  دردناک است با تئاتر که مشخصه‌اش رودرویی  بی مهابا با جمع انسان‌ها‌ست و مخاطب که اساس  تئاتر بوده و هست در محدودیتی  آزار دهنده و  بر اساس  ضرورتی قرار گرفته که سلامت جامعه بدان  بسته است. گذر از چنین بحرانی به خلاقیتی  فراتر از برگزاری آنلاین یا استفاده از امکانات اینترنت و فضای مجازی نیاز دارد و پیش در آمد هر گونه  اقدامی باید با تأکید بر معیشت آبرومند هنرمندانی باشد که در این میانه پیشه و در آمدشان از دست رفته. برگزاری سی و دومین  جشنواره‌ی تئاتر استان آذربایجان‌غربی در کنار نشان دادن زنده بودن تئاتر گامی کوچک است در رسیدن به این هدف.

 -سی و دومین جشنواره تئاتر استان آذربایجان غربی از  ۲۲ ال ۲۵ آذر ۱۳۹۹ در شهرستان ارومیه برگزار خواهد شد. 
- برگزاری این دوره از جشنواره با توجه به شرایط بیماری کرونا بصورت اجرای زنده برای داوری و بدون حضور تماشاگران خواهد بود.
- از ظرفیت‌های فضای مجازی برای پوشش
 روند و اجراها، همچنین اختتامیه‌‌ی جشنواره استفاده خواهد شد.




نظرات کاربران