در حال بارگذاری ...
امید خاک‌پور خبر داد

گزارش عملکرد انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان‌غربی در شش ماه اول سال

امید خاک‌پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان ضمن بیان اینکه با توجه به وضعیت بیماری کرونا عملکرد هنرهای نمایشی استان قابل قبول بوده ، گزارش عملکرد انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان‌غربی در شش ماه اول ۱۳۹۹را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان آذربایجان‌غربی امید خاک‌پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان با توجه به وضعیت بیماری کرونا عملکرد هنرهای نمایشی استان را قابل قبول و به شرح زیر اعلام نمود :

1 – برگزاری جشنواره ها :
الف : برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی ( درخانه بمانیم ) به صورت استانی در شهرستان ارومیه در راستای پویش در خانه بمانیم با رویکرد طنز در دو بخش :  اجراهای ملودرام  و نمایشنامه نویسی کوتاه ( فروردین و اردیبهشت 1399) با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی.
ب : برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی در شهرستان میاندوآب با هدف فرهنگ سازی در حوزه سلامت با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی (اردیبهشت و خرداد 1399).
ج : انتشار فراخوان اولین جشنواره تئاتر (تک) به صورت شهرستانی در شهرستان بوکان ( اردیبهشت1399) .
د: برگزاری جشنواره نمایشنامه نویسی در شهرستان تکاب در فضای مجازی ( اردیبهشت و تیر 1399).
ه : جشنواره نمایشنامه نویسی (کرونا و جامعه ) در شهرستان نقده به صورت منطقه ای با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی ( اردیبهشت  و تیر 1399).
و: انتشار فراخوان سی و دومین جشنواره تئاتر استانی در شهریورسال 1399.

2- برگزاری کلاس ها و  ورکشاپ های آموزشی :
الف : برگزاری کلاس های آموزش بازیگری در شهرستان مهاباد با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ظرفیت های فضای مجازی (در سه ماه تابستان 1399 ).
ب : برگزاری ورکشاپ بازیگری در شهرستان نقده ( شهریور 1399).
ج : برگزاری کلاس آموزش نویسندگی ( مبانی نمایشنامه نویسی ) در شهرستان مهاباد با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ظرفیت های فضای مجازی ( در سه ماه تابستان 1399 ).
د : برگزاری ورکشاپ بازیگری در شهرستان سلماس (مهر 1399).

3 – تولید آثار :
الف : اجرای خیابانی ( در انتظار آهک ) در شهرستان پیرانشهر در راستای پویش در خانه بمانیم با توجه به انتشار بیماری کرونا (فروردین1399).
ب : اجرای خوانش نمایشنامه ( سرباز و آقا سرباز ) به صورت لایو در شهرستان میاندوآب ( شهریور 1399 ).
ج : اجرای عمومی نمایش ( زیر قیمت بازار ) درشهرستان ارومیه با رعایت پروتکل های بهداشتی ( شهریور 1399 ).
د : همچنین 18 گروه نمایشی در سطح استان با مهیا شدن شرایط اجرای عمومی آماده اجرا می باشند.

4 – پژوهش :
الف : انتشار مقاله ( شرایط اضطراری تئاتر در زمان کرونا ) ترجمه از زبان فرانسه به فارسی  توسط آقای ابراهیم ابراهیمی از شهرستان مهاباد (خرداد 1399 ).
ب : انتشار جدول وضعیت عملکرد هنرهای نمایشی شهرستان های استان در سال 1399 .
ج : ترجمه نمایشنامه های آقای رسول بانگین توسط خانم مائده دارلکی از زبان فارسی به انگلیسی .

5- دیدارها و نشست ها :
الف : نشست اعضای هیات رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان در (31 تیر – 27 مرداد –14شهریور 1399 ).
ب : دیدار و نشست اعضای هیات رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان با مسئولین، رئیس و هنرمندان شهرستان سلماس (17 شهریور 1399).
ج : دیدار و نشست اعضای هیات رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان با مسئولین، رئیس و هنرمندان شهرستان چالدران (18شهریور 1399).
د : دیدار و نشست اعضای هیات رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان با مسئولین، رئیس و هنرمندان شهرستان شوط (19شهریور 1399 ).
ه : دیدار و نشست اعضای هیات رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان با مسئولین، رئیس و هنرمندان شهرستان ماکو (20شهریور 1399 ).
و : دیدار و نشست اعضای هیات رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان با مسئولین، رئیس و هنرمندان شهرستان شاهین دژ (24شهریور 1399).
ز : نشست و تشکیل شورای سیاستگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استان آذربایجان‌غربی در سال ۱۳۹۹.
6 - مالی :
الف : انتشار جدول  وضعیت مالی انجمن هنرهای نمایشی استان در راستای شفاف سازی وضعیت مالی انجمن در سال 1399.
ب : حمایت از 10 گروه نمایشی به مبلغ پنج میلیون ریال معادل ( 500000 تومان ) بابت اجراهای عمومی در سال 1398 (لازم به توضیح است تعداد اجراهای عمومی  75 مورد در سطح استان در سال 98 بوده که تا به حال از 10 گروه حمایت شده است ).
ج : مبلغ  صد و پنجاه میلیون ریال معادل ( 15000000 تومان ) جهت برگزاری سی و یکمین جشنواره استانی سال 1398.
د : واریز مبلغ صد میلیون ریال معادل ( 10000000 تومان ) به حساب انجمن هنرهای نمایشی استان که از مبلغ ( 60000000 ریال ) بابت هزینه‌های جاری انجمن و مبلغ ( 40000000 ریال ) بابت کمک به پرتابل ایران تئاتر درگاه استان آذربایجان‌غربی در مورخه ( 99/4/15 ).
ه : واریز مبلغ پنجاه میلیون ریال معادل ( 5000000 تومان ) به حساب انجمن هنرهای نمایشی استان بابت هزینه اجرای عمومی معوقه در مورخه ( 99/5/2 ).

7 : افتخارات : 
الف : کسب مقام برتر بازیگری مرد در جشنواره های بین المللی تائور مینا ( ایتالیا ) و کشور هنگ کنگ توسط آقای بختیار پنجه ای از شهرستان مهاباد.

       به استحضار می رساند با توجه به اعلام اداره کل هنرهای نمایشی ایران در خصوص شناسایی و ثبت آثار زیان دیده در ایام کرونا، شناسایی و ثبت آنها توسط انجمن هنرهای نمایشی استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دستور کار قرار گرفت و در نهایت 22 اثر نمایش صحنه ای ( 7 اثر تعطیل شده و 15 اثر در حال تولید ) همچنین در بخش خیابانی 4 اثر و عوامل آنها و نیز یک تماشاخانه در سطح استان شناسایی و مراحل ثبت و گزارش آنها انجام گرفت .
لازم به توضیح است تمامی موارد ذکر شده همراه با مستندات کامل در سایت ایران تئاتر درگاه استان آذربایجان غربی به ثبت رسیده است.




نظرات کاربران