در حال بارگذاری ...
خاک‌پور:

در ایام کرونا بیکار ننشستیم

عملکرد انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان‌غربی و فعالیت هنرمندان استان در ایام کرونا.

به گزارش تئاتر استان آذربایجان‌غربی امید خاک‌پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان‌غربی عملکرد انجمن هنرهای نمایشی و هنرمندان استان را در شرایط کرونا  اعلام کرد.

هنرمندان تئاتر استان در همان هفته‌های نخستین شیوع ویروس کرونا در راستای شور و نشاط اجتماعی و امید به‌ زندگی اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلف در فضای مجازی کردند.
خاک‌پور در این رابطه برنامه‌های انجام گرفته را اینچنین تشریح نمود:
- برگزاری جشنواره‌ی هنرهای نمایشی در راستای پویش در خانه بمانیم توسط انجمن هنرهای نمایشی استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو بخش: اجراهای منودرام و نمایشنامه نویسی کوتاه با رویکرد طنز در فروردین و‌ اردیبهشت ۹۹.
- برگزاری جشنواره‌ی هنرهای نمایشی شهرستان میاندوآب  در اردیبهشت و خرداد ۹۹.
- برگزاری جشنواره‌ی استندآپ کمدی ویژه‌ی کرونای شهرستان تکاب در اردیبهشت ۹۹.
- برگزاری جشنواره‌ی نمایشنامه نویسی کوتاه با موضوع: کرونا و جامعه در شهرستان نقده خرداد ۹۹.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان‌غربی در رایطه با آثار زیان دیده استان اظهار داشت، با توجه به اعلام اداره کل هنرهای نمایشی در خصوص شناسایی و ثبت آثار زیان دیده در ایام کرونا، شناسایی و ثبت آنها توسط انجمن هنرهای نمایشی استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دستور کار قرار گرفت و نهایتا در مجموع ۲۲ اثر نمایش صحنه‌ای( ۷ اثر تعطیل شده و ۱۵ اثر درحال تولید ) همچنین در بخش خیابانی۴ اثر و عوامل آنها و نیز یک تماشاخانه در سطح استان شناسایی و مراحل ثبت و گزارش آنها انجام گرفت.
خاک‌پور در پایان از طرف هیأت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان از حمایت‌ها و زحمات جناب آقای دکتر ناصر خدایاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌‌غربی و همکاران ایشان به‌خاطر پیگیری‌ها و نگاه ویژه و مثبت آنها و همچنین از هنرمندان تئاتر استان به خاطر مسئولیت پذیری و تأثیر گذاری آنان در ایام بحران کرونا که با برگزاری برنامه‌های مختلف در فضای باعث شور و نشاط و امید به زندگی در اجتماع شدند تشکر و قدرانی نمود.




نظرات کاربران