در حال بارگذاری ...
پیام تقدیر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی از هنرمندان هنرهای نمایشی در ایام کرونا:

تئاتر در تمام تاریخ معاصر همراه اجتماع گام برداشته است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی از هنرمندان هنرهای نمایشی در ایام کرونا پیام تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش تئاتر استان آذربایجان‌غربی دکتر ناصر خدایاری مدیر‌کل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی طی پیامی از فعالیت هنرمندان عرصه‌ی هنرهای نمایشی استان در ایام کرونا تقدر و‌ تشکر کرد.
در متن این پیام تشکر آمده است :
هنر تئاتر چون هنری زنده و دارای ارتباطی بی‌واسطه با مخاطبان خود همیشه و در همه‌ی  رخدادهای حادث شده بر جامعه از خود واکنش نشان دا‌ده و بر اجتماع تأثیر گذاشته است و این شاید دلیل ماندگاری این هنر در طی قرون باشد. تئاتر ایرانی نیز همین گونه بوده و در تمام وهله‌های تاریخ معاصر همراه و هنگام اجتماع گام برداشته است. در پی همه‌گیری ویروس کرونا در تمامی جهان و خطرات ناشی از آن که جان و مال هموطنمان را به چالش کشید تئاتر با وجود دستورالعمل‌هایی که برای فاصله گذاری اجتماعی صادر شد به‌ شکل معمول خود و در جهت تضمین سلامتی جامعه‌مان تعطیل شد اما دست از تأثیر اجتماعی خود برنداشت و هنرمندان تئاتر استان آذربایجان‌غربی با برگزاری جشنواره‌های مجازی؛ اجراهای منودرام، نمایشنامه نویسی، اجراهای آنلاین و غیره بر صحنه ماندند در این شرایط وخیم روح شادی و همدلی و آرامش را در جامعه‌ای که به واسطه‌ی شیوع بیماری بحران زده است، پاس داشتند.

و این چیزی جز تعهد تئاتر بر تأثیرگذاری اجتماعی نیست. لذا بدین‌وسیله مراتب سپاس و قدردانی خود وهمکارانم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، انجمن هنرهای نمایشی استان و ادارات فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی شهرستان‌ها را نثار جامعه‌ی فعال و ارزشمند تئاتری آذربایجان‌غربی نموده و اعلام می‌دارم که نسبت به شرایط سخت معیشتی و مالی هنرمندان این عرصه در پی تعطیل شدن سالن‌ها، تماشاخانه‌ها و توقف اجراهای آگاهم و آنچه در توان باشد را مصروف می‌نمایم شاید بتوان قسمتی از این مشکلات مالی و معیشتی هنرمندان تئاتر استان آذربایجان‌غربی را حل نماییم.
توفیق روز افزون و سلامتی توأم با عزت همگی را از خداوند منان خواستارم، امید است در سایه‌ی انوار الهی و با اتکا به پشتکار و همت بلندتان مؤفق و پیروز باشید.
دکتر ناصر خدایاری مدیر‌کل فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی.




نظرات کاربران