در حال بارگذاری ...

گزارش جرای نمایش «صدای انسانی» در نخستین جشنواره تئاتر هامون

به نقل از تئاتر استان آذربایجان‌غربی نمایش «صدای انسانی» اثر «ژان کوکتو» به‌ترجمه و کارگردانی «رضا رجایی» و با بازی «شادی امیری» در ساعت ۲۱ از سانس دوم روز ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ در سالن تئاتر هامون در بخش رقابتی «نخستین جشنواره تئاتر هامون» به دبیری «هادی حجازی‌فر» به‌روی صحنه رفت.

این نمایش همراه با استقبال پرشور و گرم تماشاگران تهرانی، نگاه مخاطبین حرفه‌ای و منتقدین جدی تئاتر را به‌خود جلب نموده و توانست ۷ ستاره از ۱۰ ستاره را  در مجموع ستاره‌دهی آثار توسط مخاطبین حرفه‌ای تئاتر کسب نماید. همچنین در میان آرای مأخوذه از تماشاگرانی که بلیط از سایت تیوال خریداری کرده بودند، نهایتاً در شمارش آراء صندوق‌های: «خوب، متوسط و ضعیف»، ۷۱درصد به این نمایش رای «خوب» داده‌اند. مخاطبان حرفه‌ای تئاتر در نخستین جشنواره تئاتر هامون عبارت بودند از «محمد لهاک، رضا بهکام، فرزاد جعفریان، پوریا صادقی، محسن جوانی، محمدحسن موسوی کیانی، مریم حاج محمدی، امیرمسعود شیبانی، میلاد طیبی، نیلوفر ثانی و زهره مقدم».

روز آخر جشنواره نیز قبل از اختتامیه، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد نام «شادی امیری» بازیگر این نمایش، در بخش نامزدهای بهترین بازیگر زن در میان سه کاندیدای دیگر به‌خوبی درخشید و معرفی گردید. داوران بخش رقابتی صحنه‌ای عبارت بودند از: «فرهاد مهندس‌پور، ژاله صامتی، پیام لاریان، علی سرابی و هادی حجازی‌فر». شنیده‌ها حاکی از آن بود که رقابت اصلی در این بخش مابین «سارا شاهرودیان» از نمایش «امان» و «شادی امیری» از نمایش «صدای انسانی» است. نهایتاً با اعطای کارت هدیه یک میلیون تومانی از شادی امیری در این بخش تقدیر شد و این نمایش توانست با کسب ۷ ستاره از مجموع ۱۰ ستاره در رده‌ی پنجم از میان ۲۲ نمایش حاضر در بخش رقابتی جشنواره و در میان پنج اثر برتر نخستین جشنواره تئاتر هامون خوش بدرخشد.

طبق صحبت‌های دبیر جشنواره و مدیریت مجموعه‌ی تئاتر خصوصی هامون، نمایش صدای انسانی از ارومیه، در سال پیش‌رو یعنی ۱۳۹۹ در سالن تئاتر هامون تهران به مدت حداقل ۲۰ روز اجرای عمومی خواهد داشت و علاقمندانی که به هر دلیل تماشای این نمایش را در جشنواره از دست داده‌اند خواهند توانست این نمایش را در سال جدید در تهران به تماشا بنشینند.




نظرات کاربران