در حال بارگذاری ...

«روز باشکوه آقای گورکن» در میاندوآب اجرا شد

به گزارش تئاتر استان آذر‌بایجان غربی، نمایش «روز باشکوه آقای گورکن»، نوشته: سوسانا هار‌ اتیونیان و به کارگردانی: مجید پهلوانیان اثری از گروه تئاتر آی‌پارا شهرستان میاندوآب از ۳ الی ۸ دی‌ماه ۹۸ در مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان به روی صحنه می‌رود.
نمایش به نکته بسیار هائز اهمیتی چون " جنگ " میپردازد و اینکه " جنگ " این آتش همیشه خفته در زیر خاکستر چه بلایایی که سر بشریت نیاورده است  ؛ از جمله " بی هویت " شدن انسان ها که نمودش در شخصیت سرباز تجلی یافته .در 
نمایش با یک ساختار شکنی جالب ؛ یعنی قلبه کردن نیروی شر  ( گورکن ) به نیروی خیر ( سرباز ) خاتمه پیدا میکند ! نمایش این پوچی در تماشاگر هوشمند سبب ایجاد کاتارسیس میشود که برای فرار از این پوچی چاره ای بی اندیشد ؛ چراکه تئاتر ابزورد تئاتر پوچ گرایی نیست تئاتریست برای نمایش دادن پوچی ، که در آن کور سوی امیدی است برای  فرار از این بیهودگی و تکرار ... در واقع تئاتر ابزورد پوچی را صرفا نشان میدهد و برای فرار از آن به تماشاگر اجازه میدهد که دنبال راه چاره ای باشد ؛ که یقین دارم آقای قلی یان و آقای پهلوانیان با ماه ها تمرین و ممارست توانسته اند این پیام انسان دوستانه متن را به تماشاگر ارائه دهند ، که ای بشر بیدار شو ، با همسایه ات صلح کن و عشق بورز در غیر اینصورت نیروهایی بر تو غلبه خواهند کرد که هویت و انسانیتت را نیز ازتو خواهند گرفت !
در این نمایش ؛ غلامرضا قلی‌یان و مجید پهلوانیان ایفای نقش می‌کنند.




نظرات کاربران