در حال بارگذاری ...

جلسه خوانش و تحلیل نمایش « روال عادی » در مهاباد برگزار شد

به‌ گزارش تئاتر استان آذربایجان غربی، در ادامه جلسات هفتگی نمایشنامه خوانی انجمن هنرهای نمایشی مهاباد، جلسه شناخت، خوانش و تحلیل و بررسی نمایشنامه‌ی «روال عادی » نوشته‌ ژان کلود کری‌یر به ترجمه اصغر نوری روز شنبه ۶ مهر ماه  ۹۸ ساعت ۵:۳۰ عصر در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد برگزارشد.
«روال عادی» یک نمایش «مسئله‌محور» است؛ یک نمایش «نقدمحور» است از جنس «تئاتر اندیشه» که به نقد اندیشمندانه یک مسئله می‌پردازد؛ نقد مسئله‌‌ای به نام «امنیت واقعا موجود».  وقتی در نمایش می‌شنویم که سیاست‌مدار کارکشته باید خود را لو بدهد تا ایمن بماند، با همین مسئله مواجهیم. وقتی می‌شنویم که به سیاست‌مدار هر قدر شدیدتر و بزرگ‌تر اتهام زده شود، قدرت و فرصت بیشتری برای خلاف‌کاری‌های کوچک‌تر بعدی پیدا می‌کند، بی‌آنکه مورد اتهام قرار گیرد، با همین مسئله مواجهیم. به عبارت دیگر، «کلود کر‌یر» این نظریه را مطرح می‌کند: وقتی سیاست‌مدار خود را لو می‌دهد و خود را به اتهامات بزرگ متهم می‌کند، برای همیشه بیمه می‌شود.
شایان ذکر است جلسات نمایشنامه خوانی انجمن هنرهای نمایشی شهرستان مهاباد هر هفته روز شنبه در راستای اهداف آموزشی برگزار می‌شود و ورود برای عموم علاقمندان آزاد می باشد.




نظرات کاربران