در حال بارگذاری ...

« حصار » در بوکان به صحنه رفت

به گزارش تئاتر آذربایجانغربی، نمایش « حصار » به کارگردانی هیمن سهرابی  که اقتباسی از رمان «حصار و سگهای پدرم» به نویسندگی شیرزاد حسن است،از تاریخ ۲۶ الی ۳۱ تیرماه ساعت 9 شب در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای  سیمرغ بوکان به روی صحنه رفت.  

خانواده ای پدرسالار که درون حصاری بزرگ زندگی می کنند . پدری درنده خو و وحشی که سالی چند بار ازدواج می کند و همه اهل خانه به فرمان او هستند. پدری که اجازه نمی دهد هیچ موجود مذکری وارد حصار او شود و حتی حیوانات نر را قطع عضو می کند . دختران و پسران او همواره شلاق می خورند کار می کنند و اجازه عاشق شدن ازدواج و حتی فکر کردن به این مسائل را ندارند . تا اینکه همه از ظلم به ستوه می آیند و از پسر بزرگ می خواهند که پدر را بکشد اما ظاهرا کشتن پدر دردی از این جامعه همیشه ترسو و درمند دوا نمی کند و فقط اوضاع نا به هنجار تر می شود .پدر هنوز حضور دارد و به صورت بی رحمانه ای حضور خود را بر فرزندان تحمیل می کند . پدری که قدرت خدایی داشته و اجازه پرسش و پاسخی به فرزندان نمی داده از ذهن آنها پاک شدنی نیست.

در این نمایش هیمن سهرابی  ارسلان سعیدی، سوسن کریم زاده، روژین عزیزی، کوثر محمد امینی، آروین شریفی، مبین دادک ولیمو کریم زاده به ایفای نقش پرداختند.




نظرات کاربران