در حال بارگذاری ...

قول مساعدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اهالی تئاتر ارومیه

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست صمیمانه خود با اصحاب فرهنگ و هنر در اولین روز سفر خود به ارومیه پس از شنیدن صحبت‌ها و درخواست‌های غلامرضا عزیزی یکی از پیشکسوتان تئاتر ارومیه و همچنین محمد کاظمی رییس انجمن هنرهای نمایشی استان در این جلسه قول پیگیری و مساعدت خواسته های آنان را داد.

به گزارش تئاتر آذربایجانغربی، عزیزی با تذکر اینکه هنر تئاتر و هنرمندان آن نیازمند توجه مضاعف است، گفت با توجه به تحولات اقتصادی و معیشتی ایران باید که مبالغ حمایتی و مستمری پرداختی به هنرمندان هنرهای نمایشی افزایش چمشگیر یابد.

کاظمی نیز گفت با توجه به موافقت و تصویب جشنواره تئاتر ترکی توسط اداره کل هنرهای نمایشی کشور و میزبانی آن توسط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان به‌صورت دوره ای، از سال آینده خواستار ردیف بودجه ای مشخص برای این جشنواره از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

وی در ادامه با تذکر بر اینکه این استان اولین جشنواره نمایشنامه نویسی کردی را نیز سال گذشته در بوکان بصورت ملی برگزار کرد گفت در صورت مساعدت شخص وزیر با بودجه تعیینی از طرف وزارت این جشنواره نیز می تواند همچنان به حیات خود ادامه دهد.

در پایان کاظمی رییس انجمن هنرهای نمایشی استان با تاکید بر ضرورت وجود مجموعه تئاتر شهر در مرکز استان خواستار اختصاص  و واگذاری مجتمع فرهنگی هنری ارومیه به تئاترشهر پس از افتتاح تالار مرکزی ارومیه شد.

در پایان جلسه سید عباس صالحی پس از شنیدن مطالبات تهالی تئاتر  قول پیگیری و مساعدت خواسته های آنان را داد.




مطالب مرتبط

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان غربی؛ نمایش «بازگشت» به نویسندگی و کارگردانی آلان آلانی از 1 تا 10 آذر ماه 1402 در محل آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد شهرستان اشنویه به روی صحنه رفت . ...

|

نظرات کاربران