در حال بارگذاری ...
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد

تالار مرکزی ارومیه در انتظار افتتاح

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه در اولین روز سفر خود به ارومیه از پروژه تالار مرکزی ارومیه بازدید کرد.

به گزارش تئاتر آذربایجانغربی، تالار مرکزی این شهر به عنوان یکی از هشت تالار بزرگ کشور محسوب شده و بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی بر زمین مانده در آذربایجان غربی است که برای تکمیل و به بهره برداری رسیدن به 25 میلیارد تومان اعتبار جدید مورد نیاز است.

عملیات احداث این تالار  از سال 86 آغاز  شده و اکنون با داشتن بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند تأمین اعتبار یاد شده برای تکمیل و به بهره‌برداری است.

بر اساس اعلام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در مجموع 75 درصد از مراحل تجهیز و تکمیل این تالار تاکنون انجام شده و یک چهارم آن نیز می‌تواند به زودی تکمیل شود اما متأسفانه شرایط ارزی مشکلاتی را به وجود آورده و همین مسئله سبب به تأخیر افتادن زمان افتتاح تالار که مقرر بود تا دهه فجر انقلاب اسلامی امسال انجام گیرد شد بنابراین امسال نیز این تالار افتتاح و به بهره‌برداری نمی‌رسد.

وی افتتاح تالار مرکزی ارومیه را در سال 98 امکان‌پذیر می‌داند و در این باره می‌گوید: این تالار در 12 هزار متر مربع زمین و 18 هزار متر مربع زیر بنا دارای یک سالن با گنجایش هزار و 100 نفر و سالن دیگر با ظرفیت 450 الی 500 نفر است و هم زمان می‌تواند هزار و 800 نفر را در خود جای دهد که برای برپایی مراسم‌های با شکوه و بزرگ استانی و کشوری طراحی شده و بسیار مناسب است. در این میان سفر سه روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آذربایجان غربی می‌تواند گره‌گشای وضعیت این پروژه شاخص فرهنگی  هنری باشد.

در حال حاضر تالار شمس مجتمع فرهنگی هنری ارومیه تنها سالن در اختیار تئاتری های ارومیه با ظرفیت 450 نفری است که بدلیل نداشتن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری کافی بضاعت اجرای نمایش های فاخردر ابعاد بزرگ را ندارد.

 




مطالب مرتبط

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان غربی؛ نمایش «بازگشت» به نویسندگی و کارگردانی آلان آلانی از 1 تا 10 آذر ماه 1402 در محل آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد شهرستان اشنویه به روی صحنه رفت . ...

|

نظرات کاربران