در حال بارگذاری ...
در روز شهادت امام حسن عسکری(ع)

نمایش از کربلا تا شام در پلدشت به صحنه رفت

نمایش «از کربلا تا شام» در روز شهادت امام حسن عسکری(ع) با حضور مسئولین و تماشاچیان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان آذربایجان‌غربی، نمایش «از کربلا تا شام» نوشته  رضا نعمتی به کارگردانی مسعود عبدالهی و تهیه‌کنندگی همت شریفی، اثری از گروه تئاتر شهرستان پلدشت با رعایت کلیه شیوه نامه های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری های اجتماعی  در روز شهادت امام حسن عسکری(ع) در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  شهرستان پلدشت به اجرا در آمد.
نمایش در باره خطبه حضرت زینب است که بعد از حادثه عاشورا و شهادت امام حسین و ۷۲ تن از یارانش اهل بیت امام حسین به اسارت سپاه یزید در آمده و اسرا  را با پای پیاده و  شلاق زدن بسوی شام می‌برند، در خرابه‌ای که اسرا را در آن نگه میداری می‌شوند رقیه نیز در آنجا بخاطر دیدن پدر بی تابی میکند که سربازان به پستور یزید سر امام حسین(ع) را به خرابه به جهت دیدن رقیه میاورند و با دیدن سر پدرش ازحال رفته و جان می‌سپارد،دراین میان حضرت زینب به کاخ یزید رفته و خطبه‌هایی در مورد برادرش و در مورد رهایی اهل کوفه از ستمهای یزید که با نامه هایی که به امام حسین (ع) فرستاده بودن تا از بندگی یزید رهایی یابند که شما یزید با پول و طلا نگذاشتی و سرش را از تنش جدا کردید... یزید هم درجواب حضرت زینب نسبت به اینکه طبق قانون ما هر کسی که بر علیه ما قیام کنه سرش باید زده شود ...
بازیگران این نمایش عبارت بودند از :
 مسعودعبدالهی ، همت شریفی، سیروس عباسی، فیروز عباسی، نیما عباسی، افشین فیض اله زاده، مهدی عربلوی مقدم ، حسین مهدی زاده، احد جبراییل زاده، کاظم جلیل زاده، خانم ها نیر الیاسی، نعیمه عبدالهی، مرضیه موسوی، سهیلا حسنعلی زاده،خدیجه رستم علیلو.
 فیروز عباسی . نیما عباسی، سیروس عباسی از عوامل اجرای و صحنه این نمایش بودند.
این نمایش با همکاری اداره فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی، دفتر انجمن هنرهای نمایشی و ناحیه بسیج سپاه پاسداران شهرستان پلدشت به روی صحنه رفت.




مطالب مرتبط

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان غربی؛ نمایش «بازگشت» به نویسندگی و کارگردانی آلان آلانی از 1 تا 10 آذر ماه 1402 در محل آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد شهرستان اشنویه به روی صحنه رفت . ...

|

نظرات کاربران