در حال بارگذاری ...
با اعلام دبیرخانه دومین دوره

هیئت داوران جشنواره نمایشنامه‌خوانی آوای صحنه میاندوآب معرفی شدند

حسینقلی ملک پور، برمک بشیری و سهند قلی‌یان داوران دومین جشنواره نمایشنامه خوانی آوای صحنه میاندوآب شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از آذربایجان غربی، حسینقلی ملک پور، برمک بشیری و سهند قلی یان بیست سوم آبانماه سال جاری 8 اثر راه یافته به دومین جشنواره نمایشنامه خوانی آوای صحنه میاندوآب را داوری خواهند کرد.

حسینقلی ملک پور از سال 1342 فعالیت هنری خود را شروع کرده است و از موسسان انجمن هنرهای نمایشی میاندوآب بوده  و دو دوره ریاست این انجمن را بر عهده داشته است. وی با بیش از 30سال فعالیت مستمر در آموزش و پرورش بعنوان استاد تئاتر در تشکیل گروه های تئاتر دانش آموزی و برگزاری و داوری جشنواره های آموزشگاهی در سطح شهرستان و استان نقش به سزایی ایفا کرده اند  که حاصل این همراهی و حمایت از گروه های نمایشی راه یابی  تعداد زیادی نمایش به جشنواره های کشوری و استانی بوده است … 
ملک پور از اساتید بنام قصه گویی کودک و نوجوان در سطح کشور می باشد که  درجشنواره ها و فستیوال بین المللی بعنوان بابا قصه گو شناخته می شود . همچنین وی از بانیان راه اندازی کانون فرهنگی امام محمدباقر (ع) در  آموزش و پرورش میاندوآب بوده  و سال‌هاست به عنوان استاد برجسته این کانون فعالیت می نمایند. .
از کارهای برجسته نمایشی ایشان در طول بیش از نیم قرن فعالیت هنری به  نمایش های چشم در برابر چشم، یزدگرد سوم ،گندمهای خونین ،ملخ زدگان ،شنل (بوکان)و .... می توان اشاره کرد. استاد ملک پور به عنوان بازیگر، نویسنده و کارگردان دارای جوایز بسیاری از جشنواره های مختلف استانی و کشوری است و در سال‌های گذشته ، به عنوان داور و دبیر جشنواره های مختلف تئاتر در کشور فعالیت داشتند.

برمک بشیری به عنوان یکی دیگر از داوران دومین جشنواره نمایشنامه خوانی آوای صحنه  ،نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر کشور است. ایشان از هیئت مؤسسین انجمن هنر های نمایشی میاندواب در سال ۷۰ می باشند
و عضویت دو دوره هیئت امنای انجمن هنر های نمایشی میاندواب را در کارنامه فعالیت هنری خود دارند.
 وی نمایش های طوطی رهبر جنگل(سوره استانی۶۹) نخل سوخته(۷۰) کوله بار(استانی۷۳) دو حکایت از چند حکایت رحمان(۷۴دفاع مقدس) خار و دل(۷۶) تولکو ایله خوروز(هفتمین جشنواره بین الملی عروسکی تهران۷۷) خرس(۷۸استانی) سهراب کشون(استانی۷۹) شطرنج سویسی(استانی۸۰) قهوه قجری(استانی۸۲) کنار شیر آتشنشانی(استانی۸۳) را کارگردانی کرده است و دو نمایش  والدین وحشتناک ( ۸۸) فروغ وهیچ(۹۴) با کارگردانی ایشان در خارج از کشور به روی صحنه رفته است .

 سهند قلی‌یان به عنوان جوانترین داور شهر و استان هشت اثر راه یافته به دومین جشنواره آوای صحنه را داوری می کند. وی از مدرسان بنام تئاتر میاندوآب می باشند که امسال، ضمن تدریس در کارگاه های آموزشی شهر ده ها هنر آموز جدید و فعال به بدنه تئاتر میاندوآب اضافه کرده است .
قلی یان کارشناسی کارگردانی نمایش از دانشکده هنر تهران و کارشناسی ارشد کارگردانی نمایش می باشد ضمنا ایشان فارغ التحصیل انجمن سینمای جوانان ایران نیز می باشند. گفتنی است دومین جشنواره آوای صحنه میاندوآب  به همت انجمن هنرهای نمایشی میاندوآب و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب روز بیست و سوم آبانماه سال جاری در آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب برگزار خواهد شد .
مراسم اختتامیه دومین جشنواره نمایشنامه خوانی آوای صحنه میاندوآب ساعت 17 همان روز و در همان محل   با اعلام نتایج آرا هیئت داوران و سه اثر  برگزیده برگزار خواهد شد .




مطالب مرتبط

نظرات کاربران