در حال بارگذاری ...

«به مناسبت ورود اشکان» در ارومیه به صحنه رفت

نمایش «به مناسبت ورود اشکان'»به نویسندگی پوریا کاکاوند و کارگردانی سامان حسن زاده در بیست و نهمین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی در تالار وحدت مجتمع فرهنگی هنری ارومیه به روی صحنه رفت.

کارگردان این نمایش روز چهارشنبه در گفت و گو با تئاتر آذربایجانغربی گفت: پدرام رحمانی، مهرداد سعادت، فرزانه بهزادی، شراره مظلومی، بهارک پژمانفر، ماهرخ رفیع زاده، محمد خیرخواه، موسی همتی و مرضیه رضوانفر در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.
حسن زاده در خصوص مزایای برگزاری جشنواره تئاتر استانی نیز افزود: خروجی یک جشنواره موفق باید به ارتقای سطح کیفی نمایش های صحنه ای در اجراهای آینده در سطح استان منجر شود.
وی اضافه کرد: برگزاری کارگاه های تخصصی فشرده درخصوص بازیگری و کارگردانی زیر نظر مدرسان مجرب کشوری می تواند دانش هنرمندان استانی را ارتقا دهد.
یکی از بازیگران این نمایش نیز درباره اهمیت برگزاری جشنواره تئاتر استانی گفت: همه هنرمندان تئاتر باید از این فرصت ارزشمند برای یادگیری از اجراهای یکدیگر و تکنیک های بازیگری سایر بازیگران استفاده بهینه کنند.
فرزانه بهزادی افزود: برگزاری این جشنواره بیشتر جنبه دلگرمی برای هنرمندان دارد و در راستای آشنایی هرچه بیشتر هنرمندان با یکدیگر و افزایش صمیمیت در بین انان مفید است.
وی اضافه کرد: جشنواره از این لحاظ که آثار شهرستان های مختلف فرصت اجرا در مرکز استان پیدا می کنند تا در نهایت به بهبود وضعیت تئاتر کمک کند.

سامان حسن زاده متولد 1361 کرمانشاه است و از سال 84 به کارگردانی، بازیگری و طراحی صحنه می پردازد.
وی رتبه دوم کارگردانی در جشنواره منطقه ای تئاتر تبریز و جشنواره استانی نمایشنامه خوانی را در کارنامه هنری خود دارد.
هجرت (قرآنی)، مار و زنجیر (بومی محلی)، زندگی دیگران (دفاع مقدس) و محاق (سیاسی) از جمله آثار این کارگردان است.

 




نظرات کاربران