در حال بارگذاری ...

«آناتومی تنهایی»در ارومیه به روی صحنه رفت

نمایش «آناتومی تنهایی» به نویسندگی و کارگردانی حامد محبی در بیست و نهمین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی در تالار وحدت مجتمع فرهنگی هنری ارومیه به روی صحنه رفت.

کارگردان این نمایش روز سه شنبه در گفت و گو با تئاتر آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه 6 ماه از زندگی وی صرفِ تجربه‌ نوشتنِ این رویاها شده به طوری که اغلب دیالوگ‌های این نمایش واقعی‌ است، گفت: الهام حیدریان، کیوان عیسابیگی و حامد محبی در این نمایش به ایفای نقش پرداخته اند.
حامد محبی با اشاره به اینکه موسیقی این نمایش برعهده امین موسوی، مزدک محتشم و فرید یوسفی است، افزود: امیر عباسی مشاور این تئاتر، وحید خداپرست طراحی صحنه و نور و نرگس جوادپور طراحی لباس آن را برعهده دارد.
وی با بیان اینکه در این تئاتر لباس‌ها و نورپردازی کمرنگ انتخاب شده است، افزود: لباس‌ها و نورپردازی با توجه به دغدغه‌ موجود در اثر تنهایی طراحی شده و با تاریکی درون آدم‌های نمایش همخوانی پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه 'آناتومی تنهایی' یک تئاتر تجربی است، گفت: مفهوم تئاتر تجربی، وسیع و در زمان های مختلف متغیر بوده و اولین نکته در مورد آن مداخله در موقعیتِ 'منِ بازیگر' نسبت به تماشاگر است.
وی با تاکید بر اینکه در این نوع تئاتر نسبتِ تکنولوژی و تئاتر با توجه به فرمِ اثر تعیین می شود، افزود: در روزگار کنونی تکنولوژی به شدت در روند زندگی انسان ها تاثیر گذار بوده است و این مهم در تئاتر تجربی خود را هرچه بیشتر نشان می دهد.
محبی با اشاره به اینکه تا دغدغه ای وجود نداشته باشد تئاتری اتفاق نمی‌افتد، بیان کرد: تئاتر ' آناتومی تنهایی' روایتگر تنهایی انسان ها در جامعه است و ابعاد یک مسئله مهم با عنوان 'تنهایی' که انسان‌ها از آن رنج می برند، را به نمایش می گذارد.
 حامد محبی متولد 1370 شمسی در رامسر و کارشناس ارشد مکانیک بوده و فعالیت هنری خود در رشته تئاتر را از سال 1388 شمسی شروع کرده است.
وی نمایش های'دو حکایت از چندین حکایت رحمان'، ' فکر کن خدایی'، 'بدریه ما ادری'، 'فرشته ها'، 'آنالیز' و 'خانم‌ها' بازی کرده، نمایشنامه های 'خانم ها' و 'آناتومی تنهایی' را به رشته تحریر درآورده و پیش از این نمایش های 'فکر کن خدایی' و 'خانم ها' را کارگردانی کرده است.
جشنواره تئاتر آذربایجان غربی از امروز سه شنبه تا پنجشنبه، 16 شهریورماه در ارومیه برگزار می شود.
'بمناسبت ورود اشکان' به نویسندگی ' پوریا کاکاوند' و کارگردانی سامان حسن زاده، 'کافه سایه' به نویسندگی ابراهیم عادل نیا و کارگردانی مهرداد سعادت، 'شب نامه' به نویسندگی بهزاد آقا جمالی و کارگردانی مشترک نوید پیروز نیا و پیمان سلیمانی، 'آناتومی تنهایی' به نویسندگی و کارگردانی حامد محبی، 'قاراپاپاق گلینی' به نویسندگی علی صابر رضایی و کارگردانی مشترک علی صابر رضایی و حسن رجبی نمایش هایی است که از ارومیه به جشنواره تئاتر آذربایجان غربی راه پیدا کرده اند.
'لطفا بیدارشو دکتر' به نویسندگی و کارگردانی 'فریبرز یاریجانی' از میاندوآب، 'دامغالی دنیز' به نویسندگی و کارگردانی 'اکبر محمدی' از نقده و 'گاوهایی که یک هدف بزرگ داشتند' به نویسندگی 'رسول بانگین' و کارگردانی 'کوروش انتظاری' از پیرانشهر نیز در این جشنواره به روی صحنه می رود.




نظرات کاربران