در حال بارگذاری ...

نمایش «سەردەمی بێ‌تاوانی» در مهاباد روی صحنه می رود

گروه تئاتر اهورا در نظر دارد نمایشنامه‌ی «سەردەمی بێ‌تاوانی» اثر دکتر قطب ‌الدین صادقی به کارگردانی امید خاکپور را روی صحنه ببرد.
 روز پنجشنبه 9 شهریورماه 96 نمایش «سەردەمی بێ‌تاوانی» به کارگردانی امید خاکپور‌ روی صحنه می‌رود. نمایش به مدت 10 روز در سالن آمفی‌تئاتر اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی به اجرا در خواهد آمد.
امید خاکپور گفت: این نمایشنامه اثر دکتر صادقی و ترجمه‌ی خانم مریم قاضی است که در اساس روایتی از نسل کشی انسانها است که در این نمایش سه دوره‌ی تاریخی از از زبان سه نسل از زنان کرد بیان می شود و بخشی از آن نیز روایت نسل‌کشی کردهای کردستان عراق به دست رژیم بعث عراق را به نمایش می‌گذارد.
سرپرست گروه تئاتر اهورا در مورد عوامل اجرایی کار گفت: خانم‌ها: پروین‌ ملک‌زاده، لیلا مولودی و فاطمه لیلی به عنوان بازیگران اصلی ایفای نقش‌ می‌کنند. همچنین سامان ارمی به عنوان طراح نور،خانم مهپاره لاهیجانی، طراح لباس، شهباز شاهین‌پور، طراح موسیقی ابراهیم ابراهیمی و کیوان مولودزاده دستیاران کارگردان، از عوامل اجرایی کار هستند.
وی خاطرنشان کرد: این نمایش حاصل پنج‌ماه تمرین مستمر و دست‌وپنجه نرم کردن با تمام مشکلات اعم از کمبود فضا، نبود امکانات استاندارد و مشکلات مالی است که به یاری خداوند و تلاش وافر عوامل کار و همت مسئولین مربوطه به بار نشسته است و ما نیز به عنوان گروه تئاتر اهورا تمام تلاش خود را به کار میگیریم که بهترین اجرای ممکن را برای همشهریان مهابادی به نمایش بگذاریم و امیدواریم بهترین حضور خود را در چهاردهمین جشنوارە بین‌المللی تئاتر کردی که در آذرماه سال جاری در شهرستان سقز برگزار می‌شود، رقم بزنیم.
خاکپور در پایان از دکتر شجاعی معاونت  استانداری وفرماندار ویژه شهرستان مهاباد، قادرمرادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد، بهرام قوی بنیه مدیر کل صدا وسیمای مرکز مهاباد، کاظمی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان غربی، بختیار پنجه ای رئیس انجمن هنرهای نمایشی مهاباد، شورای اسلامی شهر و شهرداری شهرستان مهاباد و تمامی کسانی که وی را در آماده شدن این اثر یاری دادند تشکر کرد.




نظرات کاربران