در حال بارگذاری ...

کارگاه یک روزه شناخت فضا و مکان در تئاتر در بوکان برگزار شد

چهارمین کارگاه آشنایی با تئاتر بیرونی با موضوع « شناخت فضا و مکان در تئاتر » بعد از شهرهای ارومیه وسقز و بانه به همت انجمن هنرهای نمایشی بوکان توسط  استاد رحیم عبدالرحیم زاده کارشناس ارشد کارگردانی تئاتر و مدرس دانشگاه، عصر شانزده اردیبهشت در سالن سیمرغ برگزار شد .

در ابتدای این کارگاه مجری برنامه اسعد آسیابان توضیحاتی در مورد چگونگی شکل گیری و نحوه برگزاری کارگاه ارائه داد و با دعوت از رضا شامی رئیس جدید انجمن هنرهای نمایشی برنامه آغاز شد .
رضا شامی با اشاره به اهمیت وجود نهادی صنفی برای انسجام و وحدت بین هنرمندان نمایش و ارتباط و تبادل وتعامل با اداره ارشاد و مردم و همچنین ایجاد راههایی برای رفاه بیشتر و تامین نسبی هنرمندان تئاتر و تسهیل در اجرا و تولیدآثار هنری وجود انجمن نمایش را ضروری دانست و اعلام کرد فعالیتهای جدید انجمن بر مبنای رویکرد آموزشی ادامه خواهد یافت .
سپس خالد حیدری عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان با اشاره به محدود بودن منابع مالی انجمن اشاره کرد که سیاستهای حمایتی از گروههای نمایشی منوط به فعالیتهای مستمر گروههاست. در واقع بیشترین کمک ها به فعالترین گروهها تعلق خواهد گرفت و از انجمن جدید نمایش بوکان خواست تا با همگامی اعضای خود نسبت به تاسیس و ساخت پلاتو و تامین امکانات از مسئولین کمک بگیرند.
در ادامه مدرس کارگاه ، رحیم عبدالرحیم زاده بحث شناخت فضا و مکان در تئاتر - تبدیل مکان غیر تئاتری به مکان اجرایی" را در دو بخش  آغاز کرد که در بخش نخست به ارائه تاریخچه ای از رویکرد هنرمندان بزرگ تئاتر دنیا در قبال مکان و سیر تحول و تطور مکان در تئاتر پرداخت و در بخش دوم الزامات استفاده از فضای بیرونی و غیرمتعارف را در تئاتر آلترناتیو به بحث گذاشت. پایان بخش سخنان وی پاسخ به پرسش هایی بود که از سوی حاضرین در جلسه مطرح شد.
در پایان این کارگاه سه ساعته گواهینامه حضور در نخستین کارگاه که در ارومیه برگزارشده بود به شرکت کننده گان اهدا شد.

در این کارگاه تعداد کثیری ازدانشجویان و علاقمندان به تئاتر بوکان وسقز وسنندج حضور داشتند.

 

 




مطالب مرتبط

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان غربی؛ نمایش «بازگشت» به نویسندگی و کارگردانی آلان آلانی از 1 تا 10 آذر ماه 1402 در محل آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد شهرستان اشنویه به روی صحنه رفت . ...

|

در میان استقبال گرم مخاطبان

نمایش «متری هشت و نیم» در بوکان اجرا شد
در میان استقبال گرم مخاطبان

نمایش «متری هشت و نیم» در بوکان اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان‌غربی،  نمایش «متری هشت و نیم» به نویسندگی محمد حسینی و کارگردانی یوسف فتحی از ۲۲ تا ۲۷ مهر ۱۴۰۲ در میان استقبال گرم علاقمندان در مجتمع فرهنگی هنری شهرستان بوکان به ...

|

نظرات کاربران