در حال بارگذاری ...
به همت گروه تئاتر رسای برگزار شد

کارگاه آموزشی «بازیگری خلاق» در شهرستان خوی

گروه تئاتر رسای و شرکت فیلمسازی نگاه فراسوی هنر ارس کارگاه آموزشی «بازیگری خلاق» در شهرستان خوی برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان آذربایجان‌غربی به نقل از دفتر هنرهای نمایشی شهرستان خوی گروه تئاتر رسای و شرکت فیلمسازی نگاه فراسوی هنر ارس با همکاری اداره فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی شهرستان خوی کارگاه آموزشی «بازیگری خلاق» را به مدت دو روز در شهرستان خوی برگزار کرد. 
. در ابتدای دپره آموزشی  محمدتقی (رضا)  سلامی مدیر کارگاه ضمن معرفی مدرسین دوره به تشریح اهداف کارگاه با شناخت از نیروهای جوان  علاقمند و جذب و تزریق آنها به بدنه تئاتر استان و با پرداختن به  اصول  و مبانی  مقدماتی  بازیگری  پرداخت. در ادامه  دکتر ولی لطف
  دوخت مباحث آموزشی خود را در خصوص تئاتر معاصر و آخرین تحولات تاتری جهان و بازیگری در سینما و تئاتر مطرح کرد، همچنین در خصوص ادبیات نمایشی در جهان و  ایران و پرفورمنس آرت  و هنر اجرا مطالبی را ارائه داد. در بخش دوم و اجرائی کارگاه هوشنگ بابائی ضمن بیان تعاریفی از هنر، تئاتر و بازیگری و نظریه های مختلف در مورد سیتم بازیگری استانیسلاوسکی و فن شعر ارسطو و نظریه برشت و مهمترین اصول بازیگری پرداخت وی در ضمینه های مبانی تحلیل متن ، شخصیت شناسی و شخصیت پردازی ، فن بیان ، تنفس در بازیگری ، ریتم و تمپ و ضرباهنگ و چگونگی تغییر لحن و صدا سازی ، بیان بدنی بازیگری و حرکت در صحنه و تمرینات بدنی و بیانی بازیگر را تشریح کرد. سپس به شکل عملی با هنرجویان تمرین کرده  و هنرجویان به اجرای  اتود پرداختند . در پایان  گواهی شرکت در کارگاه به هنر اهدا شد.
مدرسن این دوره عبارت بودند از : دکتر و‌لی لطف دوخت و هوشنگ بابایی.
زمان برگزاری دوره ۲۹ الی ۳۰ آبان ۱۴۰۰ در مجتمع فرهنگی هنری شهرستان خوی.




نظرات کاربران