در حال بارگذاری ...

نمایش«سنگ و پارینه» در مهاباد به روی صحنه رفت

به گزارش تئاتر آذربایجان غربی، نمایش«سنگ و پارینه» به کارگردانی امید پیروی اسلام از 2 لغایت 6 آذرماه با استقبال گسترده اقشار مختلف مردم و علاقه مندان به هنر تئاتر در تالار وحدت مهاباد به روی صحنه رفت.

 این نمایش کاری از گروه نمایشی آیینه مهاباد است که با گرامیداشت یاد و خاطره 'سمکو پاکزاد' نویسنده فقید این شهرستان و با برداشت آزاد از بیت فولکلور کردی زنبیل فروش نوشته شده است.

نویسندگی  این نمایش را که به زبان کردی سورانی آماده شده است، امید پیروی اسلام برعهده دارد و 13 بازیگر نیز به سرپرستی عطا روشن زاده در اجرای آن مشارکت دارند.

این نمایش سرگذشت حاکمی خوش گذران و غرق در ناز و نعمت است که متوجه زندگی مردم اطراف خود نبود و بر اثر حادثه ای زندگیش متحول شده و به شغل زنبیل فروشی روی می آورد.
این نمایش به مدت چهار شب در تالار وحدت این شهرستان به روی صحنه رفت و پس از آن نیز در دیگر شهرهای کردنشین استان های کردستان و آذربایجان غربی نیز به نمایش درخواهد آمد.
مهاباد با داشتن هنرمندان خلاقی در عرصه تئاتر همواره به عنوان یکی از قطب های مهم هنر های نمایشی در آذربایجان غربی مطرح بوده است.




مطالب مرتبط

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان غربی؛ نمایش «بازگشت» به نویسندگی و کارگردانی آلان آلانی از 1 تا 10 آذر ماه 1402 در محل آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد شهرستان اشنویه به روی صحنه رفت . ...

|

نظرات کاربران