در حال بارگذاری ...

نمایش «آخرین آواز باد شمال» در ارومیه به روی صحنه رفت

به گزارش تئاتر آذربایجانغربی، نمایش «آخرین آواز باد شمال» نوشته و به کارگردانی رسول بانگین و ترجمه‌ی آیهان حسینی و کاری از گروه ثبت شده‌ی تئاتر تخته سیاه به زبان کردی کرمانجی از تاریخ 26 آبان لغایت 2 آذرماه در تالار وحدت مجتمع فرهنگی هنری ارومیه به روی صحنه رفت.در «آخرین آواز باد شمال»کیهان حسینی و سارا محمدی به ایفای نقش می پردازند.

 در این نمایش باد شمال عاشق زنی سرگردان و گمگشته میشود، زن نمیداند کیست و از کجا آمده است و به کجا می‌رود.

باد شمال شروع به آرایش آن زن می‌کند. موهایش را شانه میکند و انگشتانش را حنا میزند و چشمانش را سرمه میکشد و صورت و لبانش را سرخاب میمالد و لباسهایی زیبا بر تنش میکند و هر روز و هر شب ترانه هایی عاشقانه برایش می‌خواند.
اما زن که اینک به عروسی زیبا تبدیل شده است وحشت زده لباس از تن میدرد و شیون میکند که اگر زیبا باشد او را به تاراج خواهند برد. باد شمال در نهایت میداند که او کیست و چون میفهمد که هرگز به وصال آن زن نمیرسد با ترانه ای غمگین که زن برایش میسراید جان خود را می‌گیرد.




مطالب مرتبط

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان غربی؛ نمایش «بازگشت» به نویسندگی و کارگردانی آلان آلانی از 1 تا 10 آذر ماه 1402 در محل آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد شهرستان اشنویه به روی صحنه رفت . ...

|

نظرات کاربران