در حال بارگذاری ...

نمایش «صدای انسانی» در ارومیه اجرا شد

به گزارش تئاتر آذربایجان غربی، نمایش «صدای انسانی» نوشته‌ی ژان کوکتو نویسنده شهیر فرانسوی و با ترجمه و کارگردانی رضا رجایی از تاریخ 31 مرداد تا 7 شهریور بمدت 8 شب در تماشاخانه چیچست ارومیه به روی صحنه رفت.  در این نمایش تک بازی شادی امیری هنرنمایی می کرد. رضا رجایی با اشاره به اینکه زن، محور این نمایش است اما می توان آن را به انسانیت تعمیم داد، افزود: مضمون این اثر پس از گذشت 100 سال از نگارش آن و بدون توجه به بازه تاریخی خاص از تازگی برخوردار است.
وی اضافه کرد: دکور این نمایش بر مبنای هنر انتزاعی و با نیم نگاهی به سبک «پابلو پیکاسو» در نقاشی کوبیسم که از دوستان نزدیک نویسنده این اثر بود، طراحی شده است.
مترجم 'صدای انسانی' بیان کرد: ترجمه 2 صفحه اول نمایشنامه که توضیح صحنه بود، به علت برخورداری از زبان شاعرانه و ادبیات فاخر 10 روز طول کشید.
رجایی با بیان اینکه ترجمه این اثر شبیه بازسرایی و ترجمه اشعار فرانسوی بود، افزود: فرآیند ترجمه از زبان انگلیسی به فارسی و تطبیق آن با متن زبان اصلی فرانسوی در مرحله بازنویسی و ویرایش سه ماه به طول انجامید و در مجموع 12 بار ویرایش و بازنویسی شد.

 




مطالب مرتبط

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان غربی؛ نمایش «بازگشت» به نویسندگی و کارگردانی آلان آلانی از 1 تا 10 آذر ماه 1402 در محل آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد شهرستان اشنویه به روی صحنه رفت . ...

|

نظرات کاربران