در حال بارگذاری ...

نخستین تماشاخانه خصوصی آذربایجان غربی افتتاح شد

نخستین تماشاخانه خصوصی آذربایجان غربی با حضور مسوولان استانی و هنرمندان شاخص عرصه هنرهای نمایشی و دوستداران تئاتر در ارومیه افتتاح شد.

به گزارش تئاتر آذربایجانغربی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه شنبه13 مرداد در آیین افتتاح اولین تماشاخانه خصوصی ارومیه با اشاره به اینکه راه اندازی فضای تئاتری توسط بخش خصوصی مورد حمایت دولت است، گفت: آذربایجان غربی قابلیت های فراوانی در شاخه های مختلف هنری دارد و راه اندازی تماشاخانه های خصوصی فرصتی برای نشان دادن هرچه بیشتر شایستگی های این استان در هنرهای نمایشی است.
حجت الاسلام ناصر خدایاری افزود: شروع به کار این فضای هنری زمینه آموزش جوانان علاقه مند به هنر تئاتر را هرچه بیشتر فراهم می کند.
وی اضافه کرد: هنرمندان استان با استفاده از زیرساخت های مختلف هنری این توانایی را دارند تا الگوهای ارزنده هنری را در سطح کشوری معرفی کنند.
وی با اشاره به اینکه بررسی ریشه های اجتماعی مسائل مختلف در تولیدات هنری لازم است، بیان کرد: خود هنر غایت محسوب نمی شود بلکه باید مسیری موثر برای نشان دادن راه درست زندگی باشد.
وی افزود: هنری ماندگار تلقی می شود که در گذر زمان و با عبور از مراحل مختلف تاثیرگذاری خود را به خوبی نشان دهد.
مدیر مسئول این تماشاخانه نیز با اشاره به اینکه راه اندازی این مجموعه هنری از مهرماه سال 1396 شروع شده بود، گفت: این فضای تئاتری در سه طبقه و با تمهید زیرساخت های هنری مطلوب برای علاقه مندان هنر تئاتر فراهم شد.
پیمان سلیمانی افزود: اقتصاد در خلق آثار هنری مهم ترین اولویت هنرمندان نیست اما فراهم کردن زمینه ای برای کسب درآمد، این قشر دلسوز را به ادامه مسیر تولیدهای هنری ترغیب می کند.
وی اضافه کرد: زمینه شکوفایی بازیگران مستعد با ارائه آثار هنری مختلف در این فضای تئاتری فراهم می شود.
«تماشاخانه چیچست ارومیه» نخستین سالن تئاتر خصوصی در زمینه هنرهای نمایشی در آذربایجان غربی است؛ این مجموعه هنری در زمینی به مساحت 500 مترمربع و زیربنای 600 مترمربع دارای سالن های بلک باکس حدود 50 و 100 نفری بوده و مجهز به امکانات نور و صدای مطلوب برای اجرای آثار نمایشی است.




مطالب مرتبط

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

نمایش «بازگشت» در اشنویه روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در آذربایجان غربی؛ نمایش «بازگشت» به نویسندگی و کارگردانی آلان آلانی از 1 تا 10 آذر ماه 1402 در محل آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد شهرستان اشنویه به روی صحنه رفت . ...

|

نظرات کاربران